Grävning, utflykt, crusing och gräsklippning !

Ja dessa ord sammanfattar ganska bra våran helg :)

Fredagen började med att jag klippte gräsmattan , tog ca 5 timmar och då hade jag inte klippt allt , hade behövt en timme till , men värmen tog kål på mig och jag orkade helt enkelt inte göra färdigt allt , soppan i mig tog slut !!!

På kvällen kom min far med grävaren och vi började planera om på baksidan där badtunnan ska stå och grävde dammen som jag ska ha där bak , gick som hejsan de :)

På lördagen så fortsatte grävandes på framsidan där ett dike längst med uppfarten blev till, samt ett dike nere på läggdan .

När det va klart packade vi in oss i potiacen och drog till Sollefteå ned Marie och Mattias , käkade lite mat och drog några varv i crusingen , parkerade inne i stan och promenerade runt bland fina bilar :) drog några vändor till i crusingen sedan åkte vi hem runt 22,30, mycket trevligt :) vi hade vädergudarna med oss och vi fick till och med sol på oss och dom mörka regn molnen höll sig på avstånd ;)

Igår va jag, Lovis och Ronja på utflyckt med söndagsskolan , vi for till höga kustens nationalpark, vandrade en bit till en underbar vik med en otroligt härlig sandstrand , vädret på morgonen var en aning oroväckande och regnet hängde i luften , men väl där sprack himlen upp och solen lyste , barnen var snabbt i vattnet och på stod att det va varmt , ja ja tänker man som vuxen , så säger dom alltid , det är juh havet och det kan juh inte vara varmt i början av juni !
Men när jag klev ner i vattnet fick jag en chock ! Det va juh klåen varmt !!!! Säkert 20-25 grader ... I havet, i juni !!! Helt otroligt , så alla barn fick så klart bada , även det små :)
Detta va Lovis första möte med stranden ! Det gillade hon skarpt , gräva ner fötterna i sanden , plaska med händerna i vattnet , krypa runt i allt detta vatten , som sagt hon älskade det och ja Ronja hon va som en fisk i vattnet , först i och sist upp ! Fick nästan dra hon upp ur vattnet för att hon skulle få lite fika i sig :)
Men det är Ronja det , Rasmus är lika dan , misstänker att Lovis kommer och bli lik , men så var/är jag med så det är väll inget konstigt att barnen är så bad tokiga ;)

Här kommer ett gäng med bilder från helgen håll till godo ;)

Kommentera här: