oj oj

Ja vart ska jag börja :) 

Oden har gått från klarhet till klarhet, han är en ren dröm och rida just nu 😊
En bild ifrån höstens tävling en LB2 

Igår va vi i väg och tränade i Nordigrå .
han var loss och med mig redan från början

Började med övergångar, trav , skritt, trav och tänkte på att han skulle vara med mig och inom ramen i skritten också , samlad skritt upp i samlad trav .
Galoppen har ju varit våran akilleshäl men den kommer mer och mer. 
Igår så bjöd han på fina galoppfattningar i både höger och vänster varv och runt kom vi i båda varv på en 15 m volt 😀
framsteg japp japp 😉

På själva lektionen så fick vi jobba med öppna och där har han lite jobbigt att släppa bogen i från väggen, så de får vi jobba vidare med . 
Efter det fick vi rida på en 10 m volt rätställd ett varv och i andra varvet motställd. Sedan ut på 20 m volt , Svårt ja men han gjorde det riktigt bra 😊

Så nu har vi lite mer och jobba på och lite mer verktyg att ta till . 
Förra lektionen så fick vi jobba med skänkelvikningar , övningen gick ut på att göra skänkelvikningar mellan koner som stod på 7 eller 8 m mellanrum , det tyckte han va svårt, även jag tyckte det va svårt, svårt att hinna med och göra allt ! 
Men de tar sig 💖 min stjärna!


Nu laddar vi för tävling nästa söndag 😆 och hoppas på det bästa! 
Det är en klubb tävling en Lb0 de kommer nog gå alla tiders , sedan har vi hela vintern på oss och träna å nöta detaljer, till våren är planen att komma ut och tävla lokalt 😊





Kommentera här: