28/4

Jaha då va änu en helg till ända =) Har hänt en hel del den här helgen så jag har inte hunit diktera något =)

Fredag 
så va vi nere i s-vall och handlade va typ överallt , inne på ikea så hittade vi säng lampor som vi behövde =) sen hade jag tänkt och köpa  rotting korgar , men jag vart för snål så jag slutade ut  de , men jag va på sko pungten och kollade och där hittade jag mig ett par nya tränings skor så nu så ska jag  börja springa ... på Måndag ska jag göra de =)
men e juh ganska rolig , för där på sko pungten så har dom juh ta tre betala för två + att du får 50 spän i rabatt på ett par , så när jag va där så tänkte jag då ra att de måste juh bli billigare om man köper tre par än om man bara köper ett par !!! . Alltså snacka om att man e dum ! ja de e klart ska man ha tre par skor så e de helt klart billigt , men jag behövde bara ett par , så jag höll på och falla för försälnings knepet men jag klarade mig , vart så där snål igen , så de hela slutade med att jag köpte tränings skorna för 199 och fick 50 kr rabatt så de vart 149 kr vilket kap hahaha
På vägen hem så svängde vi in till Marti o Sara , och hälsade på dom , Patrik tog hem en till cross , men den Bytte han bort när den hade börjat fungera !
Senare på kvällen så grillade vi hemma hos Lars o Madde !

Lördag
ja den började med att jag hade gör ont i huvudet , typ migrän så jag åt frulle och drack kaffe sen kom pappa med Rasmus för han hade varit där i fredas och sovit över , han tycker inte att de e speciellt kul och följa med till stan, och de gör juh inget att han inte ville följa med =), ja o sen kom Svenne och innan de så hade Markus o Mathilad komme så de fanns inte så mycke tid till å ha ont i huve så vi satt ute i solen och drack tre kanner kaffe =) sen efter vi hade gjort de så fick jag faxtiskt min far och bestämma när han skulle komma hit och gräva så vii kan börja med lon , skka bli så skönt och få börja !!! sen avslutade vi dagen uppe hos <Jens o Anna-Lena där vi grillade och dom drack och pojkarna körde cross , vi kom upp med två crossar men for hem med en cross o en moped , Patrik hade bytt till sig den av Jens , så nu har vi inte bara 15 bilar på gården utan vi har även en moped , han har fått för sig att han ska köra med den i stället för bilen ,,, mern vi får se hur de blir med de !

Söndag
Patrik va jätte bakis , men han hjälpte till och stänga en annan hage åt hästarna =) fast en han bara villle lägga sig och sova =) sen krattade jag lite grann, e snart klar med hela gräs mattan jippi !
På efter middan kom Jens o Anna-Lena för och byta tilll sommar däck Patrik hade ett par som v frächare än de dom hade . och barnen dom körde cross , vi har juh lite mer som dom kan köra på ... så vart de pitzza till midda enkelt och bra =) och sen gjorde vi inte så mycke mer

Idag
har jag farit me Rasmus till dagis och sen va jag och betalade Örjan för hjul lagrena á 2500 kr urkbulle inge kul allas , tänk om man hjade fått haft dom pengarna kvar , va lycklig jag hade varit då !!! och sen så va jag och betalade hovis pengar osso ... så nu e jag fattig =( jag som ville ha en altan och tänkte köpa de den här månaden men inte då !+ att jag ville lägga undan 1500 så vi har till semestern ! men de gick juh inte nå bra .
Tänk om man hade sluppit och betala 2500 till Örjan då hade jag varit rik !!! och kunnat köpa min altan ... de e klar att de kan jag juh göra med de som e kvar men då räcker de inte till och spara ,,, så jag vet inte vad som e värt och lägga pengarna på ! jag ska ta och räkna och sen ska jag fundera på vad jag vill ! men nu ska jag ta och ge min dotter ,lilte mat , hämta Rasmus och sen ska jag räkan lite
bye bye !!!

Kommentera här: