Spännande s-valls resa !

ja vad ska man säga ! bilar man kan inte vara utan dom och dom är ett H-vete och ha !!! ja jag ska väll ta och berätta allt från början .
Jag hade t'nkt och få fara till s-vall själv utan barn och utan man , men de vart ändrat och patrik ville följa med och de e klart att han fick de , han tyckte att vi kunde chevan , för de bra med plats i den .
Allt va frid och fröjd tills vi kom till Timrå då de börjar de låta lite märkligt i bilen de gnislade och gnirkade lite olustigt !
-hör du oxå de där , frågar patrik mig !
-jo de gör jag , men de e nog bara en sten som har kröpe in i mellan broms bellägen , säger jag lite inteligent då da .
-nja de låter som om de e ett hjullager , år de de så är de inte bra !!!
- tänk posetivt älskling !!! de e nog en sten
Men juh närmare birsta vi kom dessto mer levde de om och så börja han och hacka , vi kom på jula parkeringen och där moterade Patrik lös däck och bromsok och lager och så klart så va de lagret som hadde fare ,  medans Patrik höll på med de så gick jag in till birsta med barnvagn och dotter och började handla klappar =) sen ringde vi till elli och Robban när vi stod på jula för och höra om man kunde köppa ett lager någon stans , men vi insåg att kl va för mycke och alla sådana affärer va stängd så patriks pappa fick fara till ö-vik och köpa de och sen fara ner till oss och medands vi väntade på han så mötte vi upp med Elli och Robban och deras barn och lilla Nova har vuxit sen jag såg henne sist lill sessan =) så vi gick och handlade klappar tillsammans och surrade , de e så kul och träffa Elli , de e som om tiden stått stilla , vi tar bara upp där vi slutade , inga konstigheter =) flamsar och håller på hehehe !
När Patriks pappa kom så bar de av till bilen , elli och robban följde me och va sällskap till mig, sen efter 1och en halv timme så vad bilen klar och då for vi till elli och robban och drack kaffe och fika bullar ! =) och nu har vi juh sett hur dom bor ,en jätte mysig trea =) sen vart de minikrogen och kebbabrulle i h-sand vi kom väll hem 1 och sen skulle jag upp och jobba i dag !!!!! men jag ringde och sa att jag skulle komma senare , och de e bra med mitt jobbdom är alldrig omöjlig ! 
ja annar så håller jag på och jul stökar som värst ! har sannerat barnens rum förra veckan och satt upp allt pynt , och julgranen är uppe på rasmus rum , sen har jag tage en dust med förådet ! sen har jag skurat bägge toaletterna grundligt samt hallen , de som är kvar är att skura golven inne i tve rum och kök så de tänkte jag försöka göra i morgon när jag kommer hem , sen ska jag steka och lägga in strömming griljera skinkan, göra godis , och klä granen , viken jag inte har varit ute och sett ut ! kan hända att jag tar de på tisdag , de verkar juh inte bli något släd tur , för all snö har juh smält bort =( blir så less ! 
sen på måndag får jag min lön och då ska jag till stan igen , denna gången helt själv , och handla de sista klapparna och sen ska jag handla julmat ,
 På tisdag så ska jag göra revbenen ,efter rätter ,skala potatis ,koka ägg mm ja så jag har lite och stå i så jag har inte haft tid till och blogga men nu har jag uppdaterat , och jag lovar att jag

Kommentarer:

1 ElliCaramelli:

skriven

Tack för besöket! Längtar tills vi ses nästa gång flinar

Kommentera här: