box bygge

japp då har vi kört i gång med boxarna ! Pappa va här i går med grävaren och planade till bakom förådet så nu ska jag bar ringa till pappas granne och be han köra hit lite grus som vi ska ha som botten i boxarna ! ska gå upp och knäppa bilder på bygget och sen ska jag gå och knäppa Oden osso min stora fina häst =)
dom andra e så dumma med han , dom far och sröjer han i hagen hela tiden speciellt min dam eller klimakterie kossan som jag brukar kalla henne ! men de börjar gå lite bättre nu får han juh stå 5 meter i från dom utan att dom jagar bort han ! han skulle behöva gå upp ca 150 kg för man ser revbenen ganska tydligt och de e inte kul =/ sen ska han juh inte se ut som dom anndra tre köttbullarna ! Måste ta och motionera cassandra lite mer , men de e som roligare och rida Oden efter som han e ny och sen kan man köra lite hårdare me han efter som han inte e smäll fet och har mycke bättre kondis än Cassandra , men enda sättet för Cassanda och få kondis är juh och vara ute med hon ... jaja de löser sig nog , kanske finns någon liten tjej som vill ut och skrutta på hon !

Vad händer annars då ! ja du inte mycke i deg va de tänkt att jag skulle va me på hubbe jackt men efter som Oden har tappat ena fram skon så blev de inget av de !
sen har jag varit och handlat , jätte spännande , NOTT
I morron så blir de Söndags skola för Rasmus och sen ska jag ta och göra lite höst fin ute på gården ! och sen försöka hinna med och rida en sväng , får se om man tar tjockis cassan då da eller om jga rider på lägdan med Oden .

Ja och sen måste jag juh säga att de där med och losa i vikt har juh inte gått sådär vidare bra , har väll tappat 3 kg på två månader och de e inte tillräkligt fort för min del =/ är så arg på mig själv men men ska ta tag i de där IGEN  få se om man lyckats denna gången då !

ja ne nu ska jag se om Ronja har vaknat , hon ligger i vagnen och sussar.

bye bye !!!

Kommentera här: