summering och strålande sol !

Ja vaknade till att solen strålade in mellan persiennerna , helt underbart !!! kokade en kopp kaffe slog upp dörren ut till altanen och de hade tinat så pass mycke så de rymdes en stol i hörnet =) satt där och njöt helt och fullt av livet , helt undrebart !

Ja då ska jag ta och summera helgen och veckan !

Torsdagen va stressigt slutade jobbet lite tidigare för och försöka hinna till K-fors för en tur till systemet och sen till kvantum och handla inför helgen , Barnen va hos farmor och farfar så Patrik och jag passade på och äta en bit mat och bara njuta av varandras sällskap min underbara älskling !!!

Fredag dagen D hihi =) for på jobbet och bara väntade på och få gå hem jobbade till halv 2 men fick sluta en timme tidigare och då brände jag i väg till k-fors igen för jag såg när jag plockade upp varerna att jag hade glömt och handla en del saker , och sen gatt jag inhandla galliano och sprut grädde hehe fick ett mess av Elli att dom va på väg upp shiitt panik , hade inte varit och handlat maten , jaja kom hem vid 4 och då va dom redan på plats men Patrik va juh hemma så de gick ingen nöd på dom hihi, så sen va de och packa in barnen och ta med dom till mormor och morfar där dom skulle spendera helgen !
väl hemma kunde de roliga börja.
 började med middan 3 rätters =) mumma om jag får säga de själv hihi!
sen en hel massa vin ,galliano och jäger och bastu ! vi kvinnor rollade oss inte i snön pga skaren , men de tycktes inte karlarna bry sig om !!! och jag hade skit kul må jag säga längtar sååå tills nästa gång !!! och de bästa av allt va att bröjenget va åter samlat , Jag , Ida och Elli ... de e så man blir lite nostalgisk !
Och ja jag syndade hela helgen dels på efterätten som va kladdkaka med glass ,grädde,marenger,chokladsås och kolasås! sedan va inte moranisse så nyttigt heller =) massa socker och kolhydrater , och även jägern med energi dryck men jag åt inge chips eller godis , så de e bra =)

Lördagen vart de film för hela slanten 3 filmer var vid en va super dålig !!! va så upplagd för och garva , vi hade hyrt desarster movie ( vet inte om de stavas så men jaja) men den sööööööög men dom andra två va värda pengarna ! Orkadeinte riktigt laga mat på lördagen , va lite sliten hehe , så de vart pitzza för dom andra och en kebbab sallad till mig , sen fick vi på hällsning av Ida lillja och hennes man Peter så då vart de kaffe och bulle , och ja jag tog en bulle =/ sen hade jag ätit en hel coklad kaka 85 % på förmiddan så de vart lite mycke snask

Söndag så hämtade vi barnen , för Rasmus skulle på kallas kl 13
Elli och Robban for vid halv 1 efter vi hade ätit frulle , med ny laddade batterier , hem till sina busfrön !!! =)
Rasmus stannade hos Norden efter kalaset så jag hämtade han vi 6 på kvällen , på väg hem när vi passerade djupenström så såg jag att cassan låg ner på ett konstigt vis , tillsaken hör att hon hade legat ner varge gång jag passerade henne under dagen , stannade och sprang ut i hagen , han tänka många tankar innan jag kom fram till henne , men när jag kom fram så reste hon sig upp , och magen va som en spärr ballong och inga ljud hördes från magen !!! fan inte kolik .,.. så de va bara och få in hon i stallet , i med mat olja , och sen ut och gå och longera !!! longerade hon en timme sedan började de låta i magen igen phuuu ! fick i henne lite mer matolja och sen när hon kom in i boxen så ville hon äta ! och de e alltid ett bra täcken =)

Måndag så klev vi upp , de va dagis för barnen , så jag klämnade dom vid halv 10 sen for jag till stallet och mockade ! sen va de dax och hämta en höbal , men när jag rignde till kvinnan jag jköper av så säger hon
 - nej tyvär kan jag inte sälja nå mer hö
- Nehe oj de va inte bra , men du skulle juh höra av dig i tid om jag inte kunde hämta nå mer !
- sa jag inte de när ni hämtade förra gången
- nej de gjorde du inte !
- oj då ,... men vi kan inte sälja mer så ni får hitta någon annan stans!
klick!!!
jaha vad gör man , ringde till Ida för de va dom som hämtade förra gången , och frågade om hon hade sagt något till henne ! och mycke riktigt hade hon inte sagt ett ord !!!
började frenetiskt leta hö men fann inget !
Pratade då med Lasse och då kom han på en som hade , och som han skulle köpa 10 balar av , så vi ska få köpa en bal av lasse då han får hem dom ! Sen fick jag ta torr hö där ifrån så vi klarar oss i veckan här !
jag va så arg på denna tant !!! man tycke juh att man kunde ha fått köpt en åtminstonde för då hade jag klarat mig i 2 veckor och då har man juh haft lite tid till och leta , kan inte vara så att hon står och faller på en bal , jaja de löste juh sig på kort sikt !
började jobba halv 8 på kvällen och jobbade natten , och så dåligt som de gick den natten har jag alldrig varit med om !!! bläääää
Tisdagen så va de skoning , så när jag kom hem så va de ut och klä på Oden , och skritta i väg med han... stannade inte kvar på hela skoningen utan jag for hem och la mig ui sängen i stället , kom i säng vi halv 11 och sen va de bara upp kl halv 4 för och fara till stallet och rida hem oden , ducha , och fara och jobba !!!

så i morse när jag kom hem så stupade jag i säng efter att jag hade utfodrat och mockat åt alla hästar ! och som sagt vakanade jag av att sol strålarna sipprade in mellan persiennerna vid 3 ... och nu sitter jag på jobbet och funderar på om jag ska ta och göra en massa saker typ vika tvätt , damsuga jäsbana , städa kompressor rum , m,m

ja de va en lite summering av vad som hänt den senaste veckan , håll till godo/// kramar

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

man måste fuska ibland man kan ju inte sluta leva för att man banta :) bra annars??

2 Elli Caramelli:

skriven

Åhh shit vad nervös jag blev innan jag läst slutet på cassandra historien.. Phu! Tur att det gick över!



Jaa jag må då säga att det var underbart att va samlade alla igen och fan vilket super härlig helg! Måste göras om :D

Kommentera här: