de här suger !

.... de här kommer nog och bli et lite negatift inlägg , känner mig på sådant humör i dag !
Tänk om man hadda obegränsat med penngar , skulle man vara lycklagare då?
Är jag inte lycklig nu ? joo de e jag , har hus , har en familj som jag älskar , har ett jobb och har hästarna , men de känns som om man jobbar och sliter , vänder ut och in på sig för att allt ska bli bra , och i slut ändan så är de fortfarande något som inte e bra och man sitter i mitten av månaden och funderar på hur i hela friden de ska gå i hop , mat måste juh finnas och bränsle måste man ha i bilen för och kunna fara till jobbet och slita för och få i hop till nästa månad ! nä de suger , att varge gång man drar kortet fundera på om de finns penngar på de och sen hålla reda på hur mycke man har handlat för , för att de ska bli noll kr kvar och i bland - på kortet !
Ska de värkligren va så här undrar jag !
Ska man hela tiden leva på sparlåga för att man inte har möjlighet till något annat ... vi har inte möjlighet till och spar en kr ens ... allt går åt ! de hadde varit en sak om man hade sparat och hadde några kr över som kunde fått hammnat på sparkontot , men inte de inte ! 

Kan inte någon lära mig hur man gör för och få åtminstonde en tusenlapp över varge månad !?!

Det hhär suger , och vad som suger änu mer är att jag måste ge farbro blå 1500 kr så kommande månad kommer och bli värre än denna månad , och sen fyller Rasmus år snart och vill ha kalas , sen vill han naturligt vis ha födelsedags presenter ... jag vill bara grina när jag tänker på de  

Nu ska jag ut och kolla om bilen startar , har ca 25 - ute i dag ! vad tror ni ? startar den elr inte ?
sen skajag ta och dricka upp mitt sista kaffe och fara och se om hästarna vill komma ut.

så vad tror ni skulle man bli lyckligare om man hadde obegränsat med pengar ? elr om man bara fick en elr två räkningsfria månader ???

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

ja visst fan är de tragist då man inte kan spara ett ända dugg :( man jobbar som en dåre men va fan hjälper de man skulle behöva flera månader utan några räkningar för att komma ikapp och sen minst 1 halvår semester för att komma ikapp här hemma.

Kommentera här: