Veckans ridturer =)

Har juh ridit både i onsdag och i går , men som sagt jag har inte varit så flitig på och uppdatera , de blir lätt så när jag jobbar natt , offtst så rider jag på morgonen , och då när jag kommer hem så stupar jag i säng , sen på kvällarna så blir de mycke tid till familjen , men i onsdags så hade Ronja kräkts på morgonen så dom va hemma , tnkte rida på morgonen men jag for hem istället på morgonen

Svammel ja jag vet ;)

men det vart en tur på eftermidagen i stället , tog en tur till paddocken och kolla underlaget , men det va inte allra bäst , och när vi va där så hade hindren tinat fram =D kunde inte låta bli och testa om han ville hoppa ! hade inte så stor lust och nöta dressyr ! la fram bomarna som han hoppade högt över och jisses vad han brallade efter =D haha han tyckte de va riktigt roligt , hödjde sedan upp bommarna så de blev kanske 30 cm högt ;) och han flög över ! och han bjöd riktigt bra ingen tvekan när han väl hade upptäckt hur kul det va !
och jag upptäckte att han tog både höger och vänster galopp efter hindret  så det va bra =) kanske kan bli hopp häst av han också ;)
Själv är man juh igentligen hoppryttare =) men man måste juh ha dressyren för att få till hoppningen ;)


I går så vaknade jag vid 14 tiden , skulle vända på dygnet så de va bara och stutsa upp ur sängen =)
klädde på mig och hällde i mig kaffet och drog till stallet för en ridtur !

han va riktigt fin i går med , fick till en riktigt bra galopp denna gång också =) och en härlig samlade trav !
La stor vikt på halter denna ridtur , så det blev en massa övergångar från skritt till hallt och från trav till hallt och in i trav igen , så som sagt försökte få till övergångarna ! försökte även få till att han inte skulle tappa formen in i övergången gick så där ! men de kan bara bli bättre , han känndes inte omöjlig ;)

Provade även och knoppa manen på han i går och ja ... dom kunde juh ha blivit bättre , men för att vara första gången jag gör de så är jag nöjd =)




vist blev han snygg ;)
knopparna blir så tjocka efter som han har så tjock man , men dom får duga !
Idag så får jag se om de blir någon ridtur =)

hej hej !

Kommentera här: