en uppdatering kanske ;)

hej hej hallå , nej jag har inte lagt ner bloggen ! men efter som det snart e sommar så blir tiden framför datan bara mindre och mindre =) både på gott och ont !

Oden har inte fått någon mer foderstrupsförstoppning , och i Onsdags så va veterinären och hälsade på för och kolla tänderna ! och dom så riktigt bra ut sa han, bara en aningens vass men inget som skulle göra så han inte kunde tugga ordentligt ! han va nog bara glupsk helt enkelt, han filade ner de lilla vassa som va och tyckte inte jag behövde kolla han fören om tre år !
Sen så sa han att han inte trodde de va lymfan utan spottkörteln som va svullen , och det hade och göra med att det hade blivit grön gräs och att det skulle gå bort av sig själv.

Drog en lättnad suck ! men samtidigt så vet jag inte om jag hade hoppats på att det va tänderna som orsakade stoppen , för som det är nu så vet jag inte riktigt varför och så fort han får hö så vill jag stå och kolla på han en stund , bara för och försäkra mig om att det inte händer igen !
Nojig ja vist !!!!!

på kvällen så cyklade hela fam till stallet och tillbaka , vilket bli ca 3 km men väl i stallet så passade jag på och rida en snabbtur och jisses vad pigg han var ... så nu är väll tanken att vi ska rida mycket så han bygger på sig lite muskler ;) så mycket i skog och mark och sedan mycket klättring men det får bli en annan dag än denna, kanske i kväll , men vi får se . Ja nu vet ni juh vad som händer med Lille vännen !





Sen har jag en hel del annat och skriva om också, men det får bli ett senare projekt för nu blir det sängen för min del , inte kul och jobba natt !!! men måste man så måste man =)


natt natt alla


Kommentarer:

1 Sussi:

skriven

Var det en distriktare som var ute å kollade tänderna? Tycker det låter väldigt konstigt att h*n inte tyckte att tänderna behöver kollas förrän om 3 år =S Vi kollar våra minst 1 gång per år, ibland 2. Min behöver kollas 2 grr per år.

2 helena:

skriven

Jo det va en distriktare ! tyckte också att det lät lite märkligt att jag skulle vänta så länge !!! så jag kommer nog och boka in en gång per år , man kan inte vara för försiktig !



Du du vet inte av någon ET här i närheten ? skulle vara bra och kolla upp han lite !

Kommentera här: