valborg!

ja det har juh varit det också =)

och den firades i goda vänners lag ! Elli och Robban kom redan i fredags och då vart de mat surr en och annan cider och sen en stund i bastun , riktigt skönt va det ! och som alltid riktigt roligt =D

Sedan på valborg så åkte jag och Oden i väg på förmiddagen och kom hem mitt i dan typ och då vart de kaffe och mer surr innan det va dax och börja med maten ! Flinta stek och ugns rostade rotfrukter så som klyfft potatis , morötter och lök m.m och så en massa såser och sallad till =) gööööt kring 6 så kom Marie och Mattias och dom hade med sig grill spett med baccon som hon hade lindat runt någon typ av ost skit gott så det kommer jag och göra fler gånger !

Medans vi åt så hade Rasmus och Markus det dom gjorde , Markus hade tagit med sig sin cross och Rasmus hade sin 4 hjuling i gång så dom körde varv på varv på en av läggderna som vi har gjort en bana på för just det ändamålet , tur att man bor som vi bor !

Vi tände även en lite brasa som fick värma oss i kylan , man kan inte riktigt tro att de va 15 grader varmt på kvällarna förra helgen !!! för nu om jag tittar ut så snöar det stora lapphandskar !!! och på valborgs kvällen var det nog bara en 3 - 4 grader varmt burr , men denna temperatur är nog mer normal för årstiden kanske .

ja flickor jag säger bara - Rykande pärfat och kittla snigel ;D

hej hej

Kommentera här: