Dagarna går :)

Helt klart gör dom det !
Helt sjukt nu är jag inne i v29 !!! Det går lite läskigt fort tycker ja !

Har hur mycket insperation som helst men kroppen säger i mot allt som oftast .
Har iaf åstadkommit en liten krydd trädgård så igår sådde jag och barnen dill , persilja, sallad, rädisor och socker ärtor vilket dom tyckte va riktigt kul :)
Sedan så är planen att det ska bli ett potatisland och morotsland med , men då måste jag få tag i en jordfräs orkar verkligen inte göra det för hand !!! ;)
Förra söndagen va vi med söndagsskolan hos en som hade lamm och får ! Ååå vad sugen ja vart på och skaffa typ två st ! Både Ronja och Rasmus stortrivdes bland alla lamm och får

Tänk er vilken idyll !!!
Två får , två kossor gärna fjällkor tycker dom är så fina ;) några hönor , kanske en hund också hästarna så klart :) i min inre bild så är det som barnen i bullerbyn haha
Blir någon av oss arbetslösa så blir det de detta som gäller då kommer jag nog skaffa mig en bruks nordis som man kan köra i skogen och blöja, harva mm vilken dröm det hade varit ! Ja ja drömma kan man juh göra ;)

Ja och trädgårds planerna är i full gång ! Nu har vi upptäckt att vi äger mer mark bakom huset än vi trodde så vi kommer och ta bort en hel del träd där bakom och så kommer jag och göra en damm till ja jag vet att jag har en liten damm dille men jag gillar att ha vatten i trädgården !

Sedan vid den andra dammen så kommer jag och bygga en pergola sedan ska jag försöka mig på och flytta en syre'n och testa beskära den så den blir rund och liten vi får se hur det går ;)
Men som sagt planerna finns där men kroppen och graviditeten gör att jag måste ta allt lite långsammare!
och ju mer jag sitter stilla och tar det lugnt desto mer ide'r får jag ;)

Som sagt är i v 29 nu och magen växer så det knakar ;)
och den rör sig otroligt mycket riktigt mycket det är nästan så man funderar på vad den håller på med :)


Kommentera här: