Ett dressyr pass =)

Igår tog jag och Mia en tur till padocken för ett dressyr pass =)
 
Har juh varit där lite sporadiskt i vinter och han har juh varit riktigt härlig och rida , han är en helt otrolig denna häst, han har juh ståt i ca 9 månader eftersom vi fick våran lilla prinsessa i augusti och efter som det tar ett tag och komma igen, men det är i princip bara att sitta upp och ta vid där vi slutade och är kanske ännu bättre, stabilare och mer arbetsvillig efter en längre vila !
Ja han kanske inte orkar med så långa pass men lägger man bara in skritt pauser så klarar han det galant =)
 
Det blev hela 305 bilder igår =0 mycket att välja på ;)
Tänkte visa ett litet urval idag, det kanske kommer fler senare =)
 
Vad gjorde vi då ?
Jo det vart mycket grund ridning , stopp och start , att han skulle svara framåt och inte sega på , trava skritta trava och även trav halt trav !
sedan även lösgörande , ställning höger vänster lite öppna tänk på långsidorna mm
La även in en lite vänster galopp bara för att få han och gå framåt igen , typ busa igång han igen mitt i passet ;)
och det tyckte han va super kul , min lilla buse till häst !

Nu kommer det lite bilder ;)
 
 
Haha ja det va inte bara han som behövde vila !
jag måste verkligen jobba på min sits och mina händer !!!
 
ja ni ser han va riktigt fin, fick även väldigt fin huvud bilder på oss, riktigt sugen att göra en förstoring på en av dom på canvasduk !

men vi får se när det blir ;)
 
ja en liten hästuppdatering blev det här
hej svejs !
 
 

Kommentera här: