En kvälls tur !

Ja men vist !

I fredags kväll så ställde jag och Mia i ordning padocken och tog oss ett pass :)

Oden va till en början rätt mycket gas och fläng !
Det är juh bra med framåt bjudning , men den ska juh gärna gå och reglera !

Red över gångar på en 8 volt för och lossa han , bogarna va lite överallt !!!
Fick till det någorlunda , men jag va inte alls nöjd , men så ställde vi upp ett hinder , han har juh mest dressyrat , och jag tänkte , jag testar , han har väll hoppat ca 4 ggr !

Tog hindret i det varv han har lättast för , fattade galopp och hej vad de gick :) efter några varv så lugnade han sig och galoppen blev riktigt fin ! Kunde lägga en volt efter hindret och han tappade inte takten utan rullade på i en lugn arbets galopp ! Bestämde mig för och försöka få den ännu lugnare och mera luft inunder , och jisses säger jag bara :O vilken galopp !!!!
Inge sladd eller utbrytning på den öppna delen av volten , nu var de juh i vänster varv som han har lättare för , men ändå jag har aldrig fått den så rund och takt fast runt hela volten !

Efter det galopp jobbet var han riktigt loss och jag fick till den där känslan jag fick i slutet av förra rid lektionen i traven , han släppte ner mig i sadeln och han växte inunder mig och jag kunde plocka upp han till mer samling och korta av travsteget ytterligare !

Så jäkla fin !!!
Efter det så slutade vi medans vi var på topp ;)

Har tyvärr inga bilder och bjussa på får bli en som ni redan sett , men den visar precis den känslan jag hade under passet !

Kommentera här: