träning igen =)

yes i torsdags var det dax igen för oden och mig =)
 
Vi fick börja med och trava på en volt , jobbade med att rida fram han till tyglarna , få i gång bakkärran lite mer !
Han har en tendens att knäppa av lite och krulla i hop sig lite väl mycket , när han va framme för känkeln så jobbade vi vidare med och korta upp stegen på han , halv halt , halv halt, halv halt ... passa vänsterbogen , rama in hela hästen ,
 
Gjorde samma i skritten , korta steg , smmalad skritt så att säga och från det övergång till sammlad trav , korta steg , gisses vilket gung det vart i han =0
i den traven sitter man som gjuten i sadeln ;)
 
Efter en skritt paus så var det dax för galopp jobb , började med vänstervarvet , där han har det lättare för sig !
Fick testa rida förvänd galopp !!!
 
Fick lägga en volt i hörnet i galopp sedan fortsätta i mot mitten några steg för att sedan galoppera ut på spåret igen och lägga en volt i hörnet, gick så där ! men det var juh första gången han provade det så jag hade inte förvänntat mig annat =) men han klarade att hålla galoppen , dock var den väldigt obalanserad , men testar man inte gränserna så kommer man ingen vart heller =)
 
efter en skritt paus så var det dax för det svåra högervarvet , hade förväntningar på både kosparkar och dubbla spår och fel galopp , men jag hade totalt fel , han förvånade mig med tre klockrena fattningar !

Det jag måste tänka på är att han måste vara rak nästan vänster ställd i fattningen åt höger !
 
Vi är på riktigt god väg nu =)
 
Hem läxan blir till och fortsätta jobba med den mer sammalde traven och skritten , sedan även galopp bommar =)
nästa Torsdag är det dax igen längtar redan
 
Här kommer lite bilder =) har inga bilder från galoppen , utan vi filmade det i stället , ska se om jag vågar visa våran galopp och om jag får till det så det visas , men till dess får ni hålla tillgodo med bilder =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja en bild bomb vart det =)
fina fina kille !
 

Kommentera här: