Äntligen !

Ja äntligen är gården fulländad , hästarna är hemma ;)

I tisdags kväll så red vi hem hästarna hit , Ronja fick följa med och fick rida på Cassandra hela vägen hem !
Kan lugnt säga att jag hade en väldigt glad tjej :)

När hon satt upp så säger denna underbara tjej,
- här hör jag hemma , med världens största leende på läpparna .

Just där och då fick jag tillbaka mina känslor jag fick när jag satt på hästryggen som liten , även idag kan jag få ett lycko rus när man sjunker ner i sadeln , eller känner fartvinden i ansiktet när man låter hästen sträcka ut i en härlig galopp !
Här hör jag hemma ... Min fina lilla underbara Ronja :)

Hon va lite nervös i början och lite ovan , men efter att vi suttit och pratat om det så släppte det för hon och hon kunde slappna av , hon satt riktigt bra i sadeln utan att jag sagt något , jag vill bara att hon ska känna att det är kul och spännande att sitta på hästryggen , tänker inte sätt nå krav på hur hon ska hålla tyglarna än , vist om det skulle va något som inte va säkert så skulle jag givetvis tillrätta visa det , men hon ska framförallt ha kul , sedan vill jag att hon själv ska fråga och vilja lära sig , det blir lite lättare och lära henne då , denna lilla Donna har sina egenheter ;)

Här kommer lite bilder :)

Kommentera här: