Nu ni ;)

Nu är husvagnen ute :)
Igår så kom den ut ur idet , så kul som det ser ut kommer vi använda den redan i helgen , då planen är att rulla ut till barsta för att hjälpa till med sjöboden som ska få sig ett ansiktslyft och det ska bytas ut lite ruttna stockar i grunden !
Kommer inte ihåg om det va i fjol våras eller när det var då det va sådant högvatten att det va vatten inne i sjöboden , har ingen bra bild på sjöboden så jag kan visa men det kommer i helgen !

Vi får väll se hur Lovis tycker att det är , hon vill juh inte sova överallt utan det är i hennes säng som gäller och ibland vagnen, sover hon i sängen kan hon lätt sova två till tre timmar mitt i dagen , sover hon i vagnen så blir det bara 45 min som längst !
Så som sagt vi får se hur det går ;)

Igår började jag även klippa gräsmattan ! Hann inte på långa vägar klart , höll på i en timme och klippte baksidan och halva slänten !
Luktar juh så gott med ny klippt gräs :)
Haha ja jag och min gräsklippare ;) en gammal klippo utan drivning , vi har även en åkare också men resultatet blir inte på långa vägar lika bra som med handjagaren så jag promenerar glatt runt med handjagaren , det tar juh sin lilla tid kan jag lova , vi har juh lite gräsmatta !!! Tog tid i fjol när jag gick runt och då tog det 6 timmar och då va allt klippt , kan väll våga påstå att jag är inte lika glad efter tre timmars promenad fram och åter på gräsmattorna och vetskapen att det är tre timmar kvar på arbetet gör juh inte saken bättre ! Men inget slår känslan när man är klar, lite av samma känsla som blir efter ett tufft tränings pass !

Jag skulle skaffa mig en stegräknare eller tror ni det funkar med runtstic ?! Haha lär se roligt ut med alla streck fram och åter på gräsmattan , men jag tror klåen jag ska testa i em när jag ska klippa resten ;)

Ska även få färdigt mitt trädgårdsland !
Är juh dags för sådd , pären måste ner i jorden juh !
Apropå det vart köper man sättpärer ???

Man ska ha husvagn ;)


Kommentera här: