Men Hej

Det var ett tag sedan !
typ ett halvår sedan ... haha ja ja hur många gånger kan man börja om 😏

hästen har fått en omstart efter en längre vila i höstas, åkte av rejält i höstas , krachade rakt in i ett hinder ,knäckte en bom och landade med benet på hinder stödet så det vart en stor lårkaka och ont som attans gjorde det , tog säkert 4 veckor innan jag kunde stryka handen över benet utan att det gjorde ont 😞 så det blev inte så mycket ridning för min del efter som blåningen sträckte sig från insida lår till baksida lår !!!
men efter jul så tog jag en lektion på han och han var jätte fin , då hade han vilat i säkert 2 månader minst jag hade bara strö ridit och rede ut inte haft några som helst krav på han , han var mjuk och följsam , så kul och jag hittade motivation till och rida och träna igen 😊
Vi har väll tränat för tränare 4 ggr hitils i år och höger galoppen som har varit vårat stora problem har börjat lossna lite till , hade som mål i fjol sommras att vi skulle klara en 20 m volt i höger galopp utan att han flyter iväg nu till våren , men vet i klåen om det kommer och funka !
Just för tillfället nöter vi fattningar så gott det går , nackdelen är att jag inte känner om han har höger eller vänster 😞


Men men som sagt vi nöter på 😊
bjudet på lite bilder






Senaste träningen jobbade vi på med övergångar , jag måste bli kvickare i mina hjälper och inte låta han ändra sig fram när jag ber om skritt från trav eller trav från galopp , det är speciellt när jag vill växla ner , då stretar han imot och tycker jag är jobbig 😞
Så det är vad vi jobbat med här hemma nu i 2 veckor
fattningar och övergångar ,även konditions träning, den 5 april är det dax för lektion igen jippi 😆

Kommentera här: