tävlingspremiär

Jo men vist är det så 😊
och det gick inte så bra hade toppen bra känsla inne på framridningen och en kass känsla när jag gick ut från ridhuset ! 

Men vi tar allt från början ! 

Började rida fram ganska på en gång jag kom dit, vill rida fram en timme iaf , igår hade jag behövt en halvtimme extra 😕 för han kändes som en ballong som när som hellst skulle spricka , 😨 va bara och rida på framåt och rida hur han energin och hoppas på att jag inte åkte av 😯


Efter ett tag så hade jag fått ur lite energi så han kunde fokusera på mig och efter ett antal övergångar , volter mot och medställd och öppnor och skänkelvikningar så hade jag han mellan skänklarna och då red jag igenom trav delen inga problem där och vi fick till en någorlunda trav ökning, vänster galopp inga problem där häller fattningar kom direkt på hjälpen och inga problem runt i volten och sent igenom någorlunda . tog och gjorde 2 högerfattningar också och sista vart rätt och han gick runt volten 



Ja ni ser ! 
jag hade en toppen känsla in på framridningen , jag hade han spänstig , i uppförsbacke och jag kände att yes äntligen får jag visa vad vi går för 😄 men inte då ... 😦

Kände redan när vi gick in i ridhuset hur han spände till sig, försökte prata med han och få han fokuserad på mig igen , men han hade inte tid med det , var ju tvungen och titta på allt runt i kring , folket på läktaren och speglarna och framförallt domaren ! 

Huvudet högt sänkt rygg och frenetiskt tuggande på bettet och gapande ! 
All känsla från framridningen va som bortblåst 
Red upp på medlingen och vinglade lite hit och dit i halten stod han med huvudet högt i skyn och spanade , hela första travdelen , det som är det lätta gick käpp rätt åt skogen, han hade ingen tackt , spände sig så mycket att vi kom helt fel in i första volten , där han inte spårade för 5 öre lägg till att han hade huvudet upp och gapade för och komma i från bettet . 
Vänster galoppfatning vet inte vad som hände där men han flöt i väg och vi kom inte runt i volten han tog inte mina ytter hjälper . 
Att försöka sitta ner på han när han spänner sig så pass mycket är inte lätt 😡

Det posetiva i det hela är ju att när det va dag för högergaloppen så fattade han rätt om än jämfota , och vi kom runt ,dock med trav inslag gör att jag trodde det var fel galopp, och vi galopperade i rätt galopp 
snett igenom ! 

När han vart så här tjafsig så låg mitt fokus på och försöka få igenom han och få han och lyssna så jag glömde bort och rida vägarna nogrant vilket inte gjorde saken bättre 😬

Så nä detta var inte vår bästa ritt , men vår bästa framridning ! 

Vi skramlade ihop 52.1% 
Jag tycker domaren va snäll med oss 

Så här såg han ut när jag kommer ut ur ridhuset och skulle trava å skritta av !!!
så surt att han inte vill visa det inne på banan och att jag inte lyckas få han dit 😢


 Nä bara och kavla upp armarna och jobba vidare . 
Jag vet att han kan och jag vet att vi kommer och visa det för andra snart !!!

I mina ögon är han bäst , i mina ögon duger han, för mig är han kungen ❤ och jag tänker inte ge upp 

Kommentera här: