Fy klåen! !!

Vet inte riktigt vart jag ska börja, tankarna snurrar och jag känner mig tom , som om benen ryckts undan mig , framtidsplaner man hade får läggas på is , allt känns bara tungt, som om man aldrig kommer få ett andrum , kan inte förmå mig att hoppa upp på häst ryggen just nu!
Vi som skulle träna massor, jag hade anmält mig till en dressyr kurs sammt 2 träningar i Nordingrå men det har blivit inställt och jag har inte tagit mig ut pga vädret.

Igår fick vi reda på en sak på jobbet , en sak som har varit väntad , men kommer ändå som chock och jag blir orolig för framtiden!

Detta gör att jag har tappat motivation helt , motivationen att träna hästen , träna mig själv , hus och hem .

2009 var året då jag gick ner 40 kg på 6 månader ! 
Från 112 kg till 72 kg jag klarade det på helt egen hand jag mådde bra, jag lovade mig själv att jag aldrig skulle tillbaka, nu är jag uppe på 95 kg, mina onda knän är tillbaka min onda rygg är tillbaka jag känner mig mer än värdelös jag har svikit mig själv ! 
Det är det värsta !!! 

På något vis måste jag upp ur detta, jag måste hitta mitt fotfäste igen ! 

Oden har fått en ofrivillig vila i januari som sagt, Min motivation och vädret har inte varit det bästa snöstorm eller regn rusk, efter sista träningen i höstas så va han sååååååå fin mjuk och liksidig och galoppen började falla på plats , men då hade vi jobbat ordentligt i månader , jag hade en plan för varje ridpass, jag red regelbundet 5 av 7 dagar i veckan.
Ju mer jag tänker på det desto mer dåligt samvete får jag över att jag inte tar mig för och hoppa upp, men min hjärna säger att jag är för tjock och jag väger för mycket !

Jag MÅSTE hitta fotfästet igen !!!

Kommentera här: