påsk ... Suck!!!!

jaha ännu en svullar helg till ända , ska bli intresant och se hur mycke man har gått upp den här helgen , för jag kan omöjligen ha gått ner ! ja menar påsk godis , påsk mat , tycker inte jag har gjort annat än och ätit ...
Få se de va 12345 dagar sedan jag skrev de bli alltså torsdag de vart ingen handling då va så trött så de vart och trolla med knäna den dan me mat =) .

IFredas va de och fara och handla , jag och Ronja for till coop i H-sand där tillbringade vi 4 timmar hehe, jag kan gå och titta , jämföra priser och så hur länge som hälst , då spelar de ingen roll på vilken affär jag är på . Kan tala om att jag köper inte ett klädes plagg övre 200 kr så om ett par jeens kostar 350 så blir jag snål !
Sen va Patrik och Rasmus hos dom jag har hästen hos , och skruvade bilar så då när jag hade kommit hem och dummpat handel , gjort mat och ätit så gick jag en promenerade jag dit me Ronja 3 km .
Stanade där hela kvällen , Patrik badade "kanibal tunna " vildmarks bad och jag tog ett halft glas vin .

ILödas så va jag ute och red i en timme =) Jätte härligt .gjorde två tårtor åt Mamma . sen på kvällen så va vi hos mari o Mattias .

I går så va jag och barnen på kyrkan och åt tårta =) och sjöng . sen på efter middan kom min lille bror hit me skotern , så jag fick bjuda han på midda . Sen hände de inte så mycke mer .

Å i dag så va jag ute och red igen , va så härligt väder så jag kunde inte låta bli , efter de så städade jag lite , medans Rasmus o Patrik va ute och skörde lite skoter , gjorde tjock pankaka med bacon till luch och efter luchen så åkte patrik o rasmus lite mer skoter , medans jag o Ronja tog en promenad på 15 min .
sen satte jag mig ute i solen och läste en god bok och drack ett anntal koppar kaffe medans hon sov .
sen vart de midda och då gjorde jag grekisk pytt i panna , klyft potatis , skivad paprika i olika färger , klyftad lök, kött i marinad , ( sambal olek ,soja,olja,två vitlöksklyfter) Skivad tomater , feta ost och riven ost , in i ugnen och servera med creem frech smaksatt med sweet chilli super super gott ...
Nu ska jag gå och våndas över att jag måste väga mig i morron och je min dotter lite mat

Kommentera här: