080526


jaha då sitter man här igen =)
ser juh de att jag har inte uppdaterat på ca två veckor ... fyy mig !
få se om jag har något intresant och skriva om !
vi har köpt oss en trägårds möbel , de var en plast , funderade först på och skaffa en i trä , men då skulle de bli så dyrt för jag vill juh ha fällbara stolar , dels är dom skönare och sitta i och sen så är de lättare och förvara dom på vitern , men de vart fälbara i plast !
sen när vi kom hem och packade upp allt så såg vi att två stolar va trasiga så jag ska fara och byta dom  i dag !
Vad har hänt mer ... jo pappa har varit här och gräft så nu har vi ett dike runt lon , så nu väntar vi bara på att gruset ska komma och sen ska vi börja med sockeln på lon , ska ta och dockumentera lite och lägga ut så får ni se hur de går ...
Ronja är dyng förkyld , har hosta och ont i örat så hon går på pencelin igen ...inte roligt , bara för att jag vart sjuk samma Rasmus snoret bara rinner ! ska ringa till läkaren så dom får titta på han med han har inte klagat något men man vet ju alldrig =/ .
Hade tänkt att man skulle eventuellt skaffa lite plant och sätta ut i blomlåderna , få se om jag gör de när jag far och byter stolarna eller om jag far till ullångers handelsträgård och gör de .
och jag har så ont i min hand och under arm , klipte nämligen ner två buskar i går , sån där ölandstok segt så inni bomben , och sen va dom stor buskarna osso och jag hadde ingen vass sekatör !!! så jag har onte i dag , pluss att jag fick en blåsa =( men fint blev de!
Ne nu  tror jag att jag ska ta och göra någon nytta ! vet inte riktigt vad de ska vara för något men de finns väll alltit något att göra .
ja just de , nu kryper Ronja riktegt på alla fyra och sen så ställer hon sig upp skälv osso , hon e så ducktig min lilla solstråle=)


Kommentera här: