oj vilken dålig bloggare jag har varit !!!

ja de kan man lugnt säga ! 6 dagar ujujuj skärpning på mig =)

tisdagen bestod till mästa dels av städning ! fick både Ronjas o Rasmus rum städad plus att jag han med övrig huset osso , va som en riktig virvellvind hehe

Onsdag så va de jobb hela dagen ! tråkigt värre ! när jag kom hem på onsda kväll så vaknade Ronja till en sväng och va bränn het !!! men ååååå då hade hon 40 graders feber och en riktig grön snuva och hes , så de va bara och ge alvedon och sedan välling , som tur va så somnade hon om , så Pappa Patrik fick snällt planera och va hemma torsdag o fredag !
Kom sedan på att jag hade planerat med Elli att vi skulle dit ner på Lördagen för och fira Emil och sen skulle vi stanna och äta midda där med dom , men de fick vi juh sluta ut =( inge kul
sa till patrik att då får vi grilla hemma här själva då !
ja så flöt torsdan på och sen fredan och ronja hade fortfarande feber på fredag morron men inge hög feber så den va på väg bort men snuvan den va kvar !
Jag hade planerat med och skaffa barnvakt till ronja över dagen på lördag så jag och Rasmus och Patrik kunde fara ner till S-vall och gå på birsta och dels handla kläderr åt mig och sen för och handla mer mat ( frysen vart inte full ;)
och sen fara till Emil som fyllde tre då på lördagen , men se någon barnvakt de fanns inte och få tag på , men sen va ronja så pass bra på lördagen så hon fick hänga på ändå febern va som borta , effter att stressat runt på birsta landane vi hos Elli och Robban vi halv 2 och där va kalaset i full färd med kakor bakelser och tårta och givetvis kaffe ! underbara Elli hade gjort sig till med och göra små marsipan bakelser =) goda va dom säkert , men jag tog bara en slät kopp efter som jag inte äter godsaker !
Efter att övrigt folk hade gått/åkt hem så tog sig grabbarna en öl och några glas wisky ;) och elli undrade om inte vi ville stanna på midda , och så här i efter hand hade de varit helt underbart och sitta på deras altan och surra och grillat men efter som Ronja hade varit sjuk och vi skulle igentligen inte ha haft hon med oss och vi skulle grilla hemma , så skulle vi få främmande som skulle grilla hemma hos oss ! ja de vart stressigt , hade kanske varit enklast om men ringt till Ida och övriga och sagt att vi inte kommer hem =) hehehe nä så kan man juh inte göra ! så vi tackade för oss och sen bar de av till willys och sedan hem ! väl hemma väntade vårat främmande på oss , Ida och emma viste juh vart nyckeln va så dom hade förberett grillen och tänt den , efter en massa surr och dyligt så vart de mat sen lekte vi ,så ska de låta och charader de vart en del skratt !!!
Kom och tänka på en sak när jag sitter här och skriver , jag är fruktans värt bra på och planera ! MEN jag är fruktansvärt DÅLIG på och dela med mig av mina planer ! vilket resulterar i en massa pinsamma situationer jaja man lär sig av misstagen !
När vi va hos Elli o Robban pratade vi om våran helg , och jag längtar nå fruktansvärt !!!! de ska bli såååå kul XD 
Visade sig att på Lördagen efter så är de crusing 2 mil nedanför S-vall så som de låter drar vi från obygden till stora staden för grillning och jänkare på lördagen hehehe men de skulle vi planera mer under veckan här !!!
Längtar , längtar , längtar !!!!

Ja Söndagen flöt på med söndags skola med besök på en får farm så jag och barnen har sett lamm , men guuud så söta dessa små varelser är !!! sen när vi kom hem därifrån så stod hö hämtning på skemat , men de vart lite dö tid där i mellan så jag började och mocka ur Odens hage , ser inte så kul ut med bajs högar överalt , sen är de inte så hälsosamt för hästarna och gå i det och sen äta gräset som växer de finns en del parasiter som ställer till problem för deras magar !!! Ringde till mor för och kolla om barnen kunde vara där medans vi hämtade hö och de kunde dom , sen efter hö hämtning och barn hämtning så vart de kvällen !

Ja Idag så skjutsade jag barnen på dagis sedan så bar de i väg till ica för lite komplitering =)
sen efter jag hade ätit så bestämde jag mig för att ta en härlig ridtur innan jag skulle gå och lägga mig för och vila , jobbar nämligen natt i natt ! 
Väl hemma så fann jag att sängen inte va så skön !!! låg och vände och vred mig i ca 2 timmar och försökte sova men de gick bara inte så man lär vara lagom mör i morron !!! 
så jag klev upp och började med maten köttfärsås och spagetti , till dom som äter de ! sen han jag med lite stök och plock innnan de va dax och åka på jobbet , och nu sitter jag har och har väll en massa jag ska göra men jag gatt dricka lite kaffe så då passade jag på och uppdatera lite här osso =) 

Får se om jag orkar med en uppdatering i morron bitti eller om sängen är skönar då hehehe , de lär den va !!!

BYE BYE !!! 
 

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Jamen FAN vad jag längtar alltså, jag tycker dagarna går i snigelfart men nu imorgon börja jag min inskolning så både tisdag och onsdag är jag där så det kan flyter på liiite fortare..



2 Elli Caramelli:

skriven

Njaa vet inte om han skulle kolla det idag eller imorgon.. Men på onsdag kan du ringa efter 15:00 då har jag slutat jobbet ;)



Men imorgon så har han säkert fått reda på när han kan sluta eller om han tar ledigt efter lunch, så får du veta då när du kan fire up the grill ;)

Kommentera här: