Tisdag - 21

Ja då ska vise vad denna dag har erbjudit hitils ! och även lite uppdatering av vad som har hänt i helgen !

Lördag

Ja jag kom hem kl 08:30 och gosade med barnen och Patrik en liten stund , somnade väll vid 9 typ , sen så sov jag till kl2 ungifär då kom Patrik in genom alltan dörren och sa - de e strålande väder ute nu kan du inte sova =)
Så såklart kunde jag inte somna om , för de va finvädret ute ! hade planerat och grilla på kvällen så jag skar köttet och gjorde marinnaden och la köttet i de sen gjorde jag sås på creem frech ,vitlök och sweet chilli sås , sen en go sallad med feta ost ,rödlök , gula små söta tommter och självklart sallad ;) sen köpte jag kall bea sås och ha till sen bar de av till djupenströms för där va grillen tänd och dukt till fest =D
Sen kl 22 så bar de iväg på jobbet för mig =/ jobbade hela natten , och jag va glad när natten va över kan jag säga , gick INGE bra !!!

Söndag

Klev upp vid tre och sen bar de av till Djupenströms igen för deras älsta dotter fyllde 15 så då vart de torta och kaffe , ja åt bara fyllningen på smörgåstårtan , de gottaste alltså haha .
Sen ville Patrik ha pitzza till midda så de vart till och fara till ullånger och köpa de =)
jag tog inget , va inte så hungrig och sen så hade jag matlåda ute på jobbet så jag stod över !
Så efter de så for jag och tanka och sen en sväng till broder och jessica för en kopp kaffe och sen ut på jobbet igen !

Måndag

Efter att jag hade tagit ut hästar och utfodrat hästarna här hemma så va de sängen , Patrik va hemma med sjuka barn ! Rasmus har juh svinkoppor , men dee mycke bättre med salvan vi fick , nu e de skorpa på de så kan han bara låta bli den så ska de snart vara över =) så de blir dagis på Onsdag hoppas bara att Ronja inte får feber av sprutan hon fick i tisdags =/
Jag fick sova till 1 ungifär sen va de bara upp och klä sig och bränna ner till S-vall , de ekade tomt i frys och kylskåp så de behöde fyllas på !!! när vi kom dit ner så messande jag elli för och höra om hon hadde nå kaffe och så klart så hade hon de ;) så vi for dit och då skulle dom äta pitzza så vi hängde på , for och beställde maten på pitzzerian sen for vi hem till Elli o Robban , dukade upp maten sen satt vi åt och surrade , drack kaffe medans barnen lekte efter maten =)
När kl baörja dra sig mot 20 :00 så bestämde vi oss för och fara och stor handla på citty gross , dom har billigt och bra kött där ! efter en välldigt trevlig efter midda i S-vall ( tack Elli o Robban ;) så sa vi hej då på parkeringen på citty gross sen bar de av hemmåt , väl hemma va de bara och lägga ner barnen , gick bra de för dom hadesomnat i bilen så de va bara och bära in dom , sen va de matens tur , så vi kom nog inte i säng fören kl halv 12 på kvällen/natten ,

Tisdag
 
Ronja halv 8 så de a bara och kliva upp , brukar ge hon välling och sen får hon somna om , men jag tänkte att hon skulle behöva vända på dygnet och sen få in sov rutinerna igen så hon fick kliva upp , så de blir soff mys med välling och gos !
sen vaknade Rasmus så han gjorde oss sällskap !
Gjorde frulle åt barnen och mig själv , de vart gröt åt barnen och makrill och ett kokt ägg åt mig och två koppar kaffe !
sen bar de av till stallet och sen hem igen för att försöka röjja hemma här , ronja somnade i bilen så jag passade på och rensa ur skafferiet och torka ur och organiserade om lite =) sen dammsög jag köket och nu sitter jag har och bloggar och tar igen mig hehe =)
så nu ska jag ta tag i städandet igen suck ! men de ser förgräsligt ut hemma här och speciellt barnens rum ! ne nu e tvättmaskinen klar så nu ska jag skifta maskin och börja med barnens rum

bye bye !

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hejsan!

Jag har ju hört och läst hur duktig du varit,

och så fort det gott. Väldigt bra gjort!!!

Ja jag hoppas att det ska gå vägen för mig också men för tillfället så börjar sötsuget att träda i kraft, skulle nästan kunna ge en miljon för en godispåse, näh det va ett skämt men du fattar va jag menar. Är väl bara att hålla ut, det försvinner väl till sist ;-)

Fördelen är som sagt att man får äta gott och inte

behöver svälta.

Kram

2 Linda:

skriven

Det va jag som skrev förra inlägget, vet inte varför mitt namn försvann..skumt!

3 Marie:

skriven

tjena bruden!!

hur är läget? själv rullar allt på som vanligt. härligt med våren :) jobbar du i veckan här eller ha du en ledig vecka? va händer i helgen då? vi ska ju grilla med Jens & Anna-Lena kanske ni skulle haka på??

Kram

4 Marie:

skriven

ja de va ju synd, men som sagt så kommer de ju fler helger. de är ju synd att man måste jobba vissa av dom. men vi kanske ses ändå i helgen, annars få vi ta och ses en annan dag.

Kram kram!!!

Kommentera här: