försov oss...

...Idag ! kl hal 10 vaknade vi !
och Rasmus skulle ha varit på skolan kl 8 =/ inte bra !
men de gick juh bra ändå ! de vart bara en kort dag för han ...
Medans han va på skolan så for jag och Ronja på ica och där träffade vi Ida och de vart en massa surr på ica sen bjöd hon på kaffe och de tackade jag inte nej till , hade som bara slängt på kläder på både mig och barnen och fare , så de vart som inge kaffe elr nått innan man for så jag kände hur huvudvärken började komma krypande , och de e inte bra ! så jag och ronja for till Ida och satt där tills de va dax och hämta Rasmus , även Ida skulle hämta barn på skolan så vi gjorde sällskap dit .
Så nu e vi hemma och jag ska väll ta och hänga lite tvätt och ta tag i bomb nedslaget hemma här !!! mindre kul !

Läste i dag i tidningen om tre skol barn som ramlat ut genom fönstret på deras skola 8 meter ner rakt i asfalten ! hur är detta möjligt ! trodde de va obligatoriskt för skolor och ha fönster som inte går och öppna mer än några dm i nederkant , skandalöst må jag säga ! och sen att läraren till lät barnen och sitta i fönstrett , tittade extra noga på föntren i Rasmus skola och de e sådana fönster som inte går och öppna mer än några dm i nederkan , så de känndes betryggande på nå vis !

ja ne nu ska jag ta och dansa me damsugaren och svänga med moppen !
och slänga med stekspaden , åååååå va kul de ska bli ! NOTT

Bye Bye !

Kommentera här: