fredag den 13 !!!

ja dan började med att jag och Ronja for till hästarna där hon hjälpte mig !!! så gott hon kunde lill pruppen min =) Rasmus han vile inte följa med så han fick vara hemma , de ha han varit förr och de har gott bra , han har inte hitta på nå bus ! Jag och Ronja va väll borta högst en halv timme , så när vi kom hem hjälpte hon mig och ge hästarna här hemma osso , vi gick in och de första som rasmus säger ,
 -Jag har provat sånt där starkt , bara lite gran , de va inte så starkt ! då har han tagit mun vatten och sköljt med ! vilket inte barn får för de e alkohål i de !!!! så de vart en massa skällande och gnatande på han ett tag !
sen när jag kom in i köket va de kräm över hela bordet ! då skulle han ta lite kräm men sölade !!! och de va inte så lätt och torka upp sa han , så när jag stod där och skällde änu lite till så ser jag att hans hår ser lite konstigt ut !!!
- vad har du gjort med håret . utbrister jag
- Jag har klippt mig !
så efter änu mera skäll så va de bara och sätta han på en stol och ta fram sxen och börja klippa , han hade tagit en stor tuss fram på luggen , en stor tuss mitt på jessan , långt ner så de va kanske 2 mm där han klippt , och sen ett fin jack bak i nacken , så nu är han kort hårig , riktigt kort ! kanske 2 mm bak i naken och vid öronnen och sen ska jag va glad om de e 3 på toppen ,jag kom juh på sen att jag skulle ha tagit kort på eländet men jag va så upprörd så jag glömde de gaaaaa barn !!!!!
Så hädan efter så blir de till och ta med han , nu kan jag inte lita på att han inte hittar på något dumt , som bestraffning så blir de inget lördags godis , han försökte göra en dil med mig , att om han städade rummet så skulle han få , men de va nej på de , sa åt han att han skulle städa rummet i allefall !

Sen när jag och Ronja va ute och gav hästarna här hemma mat så upptäcker jag att Oden e jätte svullen i ena bak benet , från hasen ända ner till kronranden och att han har två brodd hål på utsidan av hasen , mitt på och strax under ! och att han markerar lite lätt på de bak bennet SUCK !!!!  då har Idas häst sparkat han hallt , han som hade blivit fri från stäckningen han fick får några veckor sen jag blir så less , så de va bara och kladda på kyl balsam och linda och sen får jag se om de blir nå bättre , bara han inte har sparkat av något , men då tycker jag att han inte ska kunna stödja på benet jaja vi får se ! har de inte blivit bättre på en vecka så får man fara på kliniken med han , billigt nott!!! tur att jag har han försäkrad !

jaja vi får se vad mer som kommer och gå fel i dag ! nu ör jag att Ronja har vaknat så då ska jag ta och plocka upp henne !
                     ***byebye***

Kommentera här: