tisdag kväll!

ja så va de tisdag kväll och jag och barnen har aft en underbar dag ute ! solen har strålat hela dagen och vi har åkt pulka och bobb i snöhögarna ! började med och fara och släppa ut hästarna hos Djupenströms , sen vart de kaffe där så då tyckte jag att han kunde ta barnen och komma bort till oss och grilla lite korv , de tyckte han lät som en förträfflig idé =)
Så sen bar de av till Ullånger för och inhandla lite korv och bröd samnt hamburgare och så lite små grejjer som man behöver för en ute dag .
när vi kom hem så fixade jag varm choklad ,kaffe,smörgåsar,appelsin klyftor , fika brö och plockade i hop muggar khertchup ,senap, och dressing, sen tände vi elden och fixade en soffa att sitta och fika på , medans vi väntade på att elden skulle bli glöd så åkte Ronja på rummpan utför snöhögen och Rasmus han åkte på bobben , efter ett tag så kom Djupenström med familj på skoter och då va de dax för hamburgare och korv =) de vart bara hamburgaren och kaffe för mig , efter som jag inte äter nå bröd ;)
vi va väll ute i ca 3 timmar innan solen började gå ner , så då packade vi i hop och gick in !
Nu till de tråkiga , medans jag stod och förberedde skinksteken så ringer telefonen , de va från jobbet ! och dom ville att jag skulle jobba natt i natt , underade ett kort ögonblik på om jag hade en bra ursäkt men kom som inte på någon =( så de va bara och ringa till dagis och säga att barnen kommer i morgon ! men tro inte att jag kunde gå och lägga mig direkt , ne inte da ! barnen va hemma och jag hade ingen som kunde passa dom så de va bara och vara vaken de , fick sova en halv timme sen Patrik kom hem och sen bar de av hit !!!
så nu sitter jag här och nu e min rast slut

***ByeBye***

Kommentarer:

1 anna-lena:

skriven

tjena:)

ni verka ha hafft en underbar dag:)

hoppas allt är bra med er!

här uppe i skogen är allt bara bra men kallt som fan

men ni får ha det så bra tills vi ses byebye

Kommentera här: