veckan som varit och börjat !

Ja nu va de ett tag sedan jag bloggade , sorry !!!

Måndags så va jag på hornöbärget på möte hela dan , de va intresant och givande och när kl va 4 så hade vi av värkat de vi skulle så de va den dan =)

Tisdag så lämnade jag barnen hos mamma sen drog jag och Patrik till S-vall för en hel dags Choppande ! hade planerat och fara och dricka en kopp kaffe hos elli osso men de hans inte mé
detta va vad som inhandlades :
*Säng till Rasmus på Ikea
*Lampskärm till Ronja
*Ljus
*Andra små grejer på ikea
*Skridskor till mig
*6 nya glas , Ronja har karachat ett antal så de behövdes
*2 bh:ar
*reflexar till hästarna
*ett nytt träns till Oden
sen tror jag inte att de vart nå mer , de e klart  vi for juh och handlia mat på willys osso , gatt som fylla på frysen så de vart ganska mcket !
Vi va väll hemma runt 10 och sen skulle man ju packa upp !
sen när jag öppna posten så hade Rasmus fått brev från torrom skolan , att han va välkommen dit till hösten , och jag for i taket , hur i hela fridan hade dom tänkt de här ???

för de första : han ska juh ha barn passning före och efter lekis , men de e bara de att både patrik och jag börja halv 7 på morron , och fritids öppnar inte för den 6 och då ska vi hinna från torrom till Docksta respektive omne på 30 min , de hinner man inte !!!!

För de andra :  Ska man då låta han stanna hemma då vi far och lita på att han kan klä på sig och gå en km till träsk v för att där hoppa på bussen , alldrig !!! de kan man inte begära av en 6 åring !

För de tredje : ska man rycka upp han från sina kommpisar , som han har varit och lärt känna i 5 år , jag vart så upprörd så jag inte somnade fören ... sent, jag vet inte va klockan va när jag somnade !
 ja de fanns som inte mycke jag kunde göra åt de när kl va sent på kvällen/ natten .

onsdagen så va de jobb Halv7 -halv7  så de vart inte så mcket gjort !

Torsdagen så va de samma sak , jobb ,jobb och jobb ,  Ringde ang Rasmus skol plats ! hon skulle skicka nå papper som jag skulle fylla i , De va tydligen inte så svårt och få de gjort , skööööönt !
När jag kom hem började vi monter Rasmus säng , när vi va klar så skulle jag bara gå ut och ge hästarna , men när jag kommer ut till hagen så e Oden halt , riktigt halt !!! jag blir så less hoppapas att de inte är så allvarligt !

Fredan så va de jobb igen , men jag hade lust och ringa och säga att jag inte skulle komma , men jag viste att vi va kort om folk så jag kunde inte ! men Oden va lite bättre ! så jag for och jobbade , ringde till hovslagaren och hörde med henne
om de kunde va en hovböld , och om jon kunnde titta på han men hon hade gjort illa sig när hon skulle sko , och sen sa hon att om de va en hovböld så kunnde inte hon ghöra så mycke fören den hade
mognat och kröpe ur utav sig själv , ja de va bara och nöjja sig med de svaret ! men vi bestämde att vi skulle höras på månda kväll för och se vad läget va som !
så när jag kom hem så va de bara till och gå ut och kolla till sjuklingen , masserade och sträkte han lite , tänkte om han bara hade halkat och sträkt sig så kan juh de hjälpa !
 
Lördag morron så klev jag upp gick ut till oden och till min stora lycka så haltade han inte lika mycke !!! jippi så medans han stod och åt så masserade jag han igen och sträkte !
tänkte att de kan juh inte skada efter som de gav resultat !
dagen gick och vi gjorde väll inte så mycke , va inne och plockade en massa men de e juh så roligt när Ronja drar fram allt igen =)
senare på kvällen så kollade jag til Odfen igen och då gick han riktigt bra , han markerade fortfarande , så åter igen massage ich sträckning !
Sen bar de av till Djupenström

Söndagen började med skridsko skola för Rasmus kl 10 och sen kl 11 så va de Söndags skola , hämtade han där ifrån kl 12:30 sen skottade vi av garage tackt , de va lite mycke snö !!!
på kvällen när jag skulle ge hästarna mat så va Oden så fräch i benet att han kunde springa , undersökte då hans hov men jag hittade inget ut gångs hål för hhovbölden så jag misstänker att han har endera trampat snett eller så har han
halkat och sräckt sig

Igår så klev vi upp och gjorde årdning oss för dagis , lämnade dom på dagis vid 10 , sen bar de av till Djupenström för en ridtur på Cassandra och sen hem Oden markerar ytterst lite nu så peppasr peppar så kommer han och bli bra
bara han får skor på sig !
Ringde till hovslagaren på kvällen innan jag for på jobbet och då skulle hon komma i morgon på efter middan suck så då kommer inte jag och få sova nå mycke i morgon gaaaa
men de löser sig !
men de värsta e juh att jag måste gå med han till stallet 3 km i denna kyla ! och sen tillbaka huva ! men vad gör man inte för sina älskade små djur
=)
bye bye

Kommentarer:

1 Mia:

skriven

Grattis till viktnedgången, vilken prestation:-) Får man fråga hur du har burit dig åt, det var verkligen jätteduktigt.

Kommentera här: