5 dagar utan bloggande !!!

... de e inte bra =) men jag kan väll skylla på att jag har jobbat natt !

Få se om jag kan resumera dessa 5 dagar .

I Torsdags så kom Patrik och Ronja hemtidigt , Patrik hade ramlat och slagit bak huvudet i isen så han hadde en lätt hjärnskakning =( och Ronja hade feber så jag fick vara hemma sissta natten , de va tur att jag hade sovit nästan hela dagen för Ronja fick inte sova pga hosta ,snuva och feber , hon sov en timme swn va hon vaken och grina en stund sedan sova hon , så höll hon på hela natte , så när dom anndra vaknade så ville jag gå och lägga mig men de gick juh inte ! så när klockan va tre på fredags efftermiddan så va jag mer död än levande ! som tur va så va mamma hemma och ledig så barnen kunde vara där en stund så jag kunde få sova en stund ! de vart inte så länge 2 timmar kanske men de hjälpte , jag vart människa igen .
Senare på kvällen så kom Mari och Mattias och deras barn så de vart en massa kaffe och surrande !

I Lördags så ville Rasmus fara till Rasmus nordéna , en dagis kommpis , så när jag hade lämnat han så for jag och Ronja och åkte pulka med Ida och några fler , de va kul !

I Går va de min födelse dag HURRA för mig !!!
Dagen började med att Rasmus skulle ut till hockey hallen på skridsko skolan 10 -11 och han tyckte de va jätte kul , sen stannade vi i lid , för dom höll på o hoppa med skotrarna , så då ville juh Rasmus stanna där , så han fick stanna !
medans jag for hem och började göra bullar , kladdkaka och tårta , och tro de eller ej , jag han bli klar innan alla kom annars brukar jag ha en förmåga och stå och göra tårta när alla har kommit =)  sen hände de inte så mycke mer !

ja och i dag har jag inte gjort så mycke , tagit ut hästara , matat hästarna här hemmma , och sen har de varit lugnt !

nu har jag fyllt år så nu ska jag ändra mina mat vanor !
De va nämligen så att en arbetskamrat och jag satt och pratade och då sa hon att hon hade börjat och läst en bok den hette noll-GI och den va tydligen bra så jag har beställt de nu me hon gav mig tipps så jag har börjat redan nu.
Mannen som har utformat detta vägde till en början 145 kg och hadde de mesta följd sjuk dommarna som fölljer med fettma , men han har lyckats med och bli fri från sina sjukdommar och gått ner jag tror , om jag inte minns helt fel , 67 kg, med sin egen metod , de hela går ut på att man ska äta så lite kolhydrater som möjligt , ja ni kan läsa mer om ni går in på hans hem sida , skaldeman.se 
Så jag hoppas att de blir ett stående resultat , att de blir som jag har tänkt mig , och jag ställde mig på vågen i dag , den visar 5 kg ner , de e iofs på 2 ½ månad men jag ska vara nöjd med att de går neråt .
Ne nu ska jag nog ta och gå och lägga mig ! ska försöka komma upp tidigare så att jag hinner med mer =)

***God Natt ***

Kommentera här: