Crusing, Morsdag o Vår Ruset !

ja helgen har varit fullbokad och vädret på topp ! och jag har spennderat en massa tid ute =) som säkert många anndra ;) jag vet inte riktigt vart jag ska börja men vi börjar väll med fredan !
vaknad upp vid 12 och pysslade på lite hemma efter 2 så kom Patrik och barnen hem och Ida och Tommy kom i samma veva , vi hade bestämt att vi skulle bygga sommar hagen .



Ida håller på med trassel tråd !!! =) , Hästarna va glada och komma på sommar bete ! de e min som står med rummpan mot kameran!
På kvällen så hade Rasmus övernattning på dagis så jag skjutsade dit han , så de vart en lugn kväll =)

Lördagn började med att väckaren ringde kl 7 de va bara och kliva upp och dricka en kopp kaffe och fara till dagis och hämta grabben , dom skulle hämtas senast 8 , suck ställa väckare på en lördag när man är ledig !!! men men .
sen när vi kom hem va de bara till och packa Pontiacen för de va bil träff uppe i sollefteå , så vid 2 rullade vi upp dit , va inne på träffen tills den stängde kl 4 sen drog jag ,patrik , mari o mattias , samt alla barn =) längs älven för och hitta något lämpligt grill ställe , och jag kan säga att de gjorde vi , helt underbart ställe ! och varmt va de hela dan även på kvällen , vi grillade surrade och hade de trevligt , när vi hade ätit och vilat maten och bara legat och tagit de lugnt ett tag , drog vi in på crusingen , åkte två varv sen parkerade vi och prommenerade en bit längst crusing leden och sen tillbaka på parkeringen och tittade på bilar bilar och ännu fler bilar hehehe =D
Ja vi knäppte väll 250 kort tror jag här kommer några ...



Bilder från våran picknick i de fria !








Ja de fanns en massa glänsande skönheter där =) !
efter som vi hade varit där sen eftermiddan och barnen va med så rullade vi från solle vid 22 inte så kul när folk börjar bli för fulla och man har barnen med sig !
Så vi drog till v-sjö och kollade på Jens o Anna-Lenas nya husvagn , kanon fin !!! Vart inte alls sugen på och skafa en ny neej då !!!
sen va de hem och sängen som gällde !

Söndag så vaknade vi inte förän efter tio !!! barnen hade bestämt sig för sovmorron , vilket va välldigt välkommet !!!
vädret va på topp och de va jätte varmt så vi bestämde oss för och kabba ner och rulla i väg med pontiacen till min mamma för och gratta henne på morsdag !
där vart de kaffe så klart och en massa surr , och Rasmus föreslog för mamma att dom skulle sätta upp tältet , och mamma är juh inte den som är den , så sagt och gjort så började hon och Rasmus sätta upp tältet , ja Ronja va med på ett hörn hon med !




Gubbarna satt och gonade i skuggan och drack kaffe och surrade !
Efter att vi hade varit där en stund så gled vi vidare ut mot barsta till Patriks mamma och pappa !
Där vart vi bjudna på mat och grädd tårta ! Patrik och jag fick jordgubbar och grädde bara =) så där klarade vi oss hehe
på vägen hem så fick Ronja nå skåv och börja prutta hejdlöst med munnen , och de gjorde hon så fort Patrik gasade på med Pontiacen , vi tror att hon härmade motor ljudet =D haha hon såg sååå rolig ut att jag va tvungen och ta kort på elendet



Rasmus hängde på han osso så klart ! =D



Ja de vart ett fasligt pruttande ett tag i bilen hahaha!
 
Ja så i dag har vi varit till tandläkaren Rasmus skulle räkna sina tänder ! visade sig att han hade hål på en tand !!! så nu blir de inge godis för barnen annat än lördag !!!! och sen ska de borstas tänder efter varge måltid !!! nu borstar dom tänderna morron och kväll , men jag har välldigt dålig tandkvallite så jag har haft en massa hål , så har vi otur har Rasmus fått ärva min tandkvallite och de e inte bra ! Vart så glad över att han inte sa ett pip då han lagade tanden utan gapade och gjorde sitt allra bästa !
Sen va vi en tur på ica och handlade lite och barnen skötte sig kanon , så Rasmus fick en keps för att han va så ducktig hos tandläkaren .
Sen for vi till handelsträdgården och handlade plant som jag planterade när Ronja hade somnat när vi kom hem , men först så stannade vi till hos Lasse och Madde för en kopp kaffe =)
När Patrik kom hem och vi hade ätit så for vi till mammen och pappen för och lämna nå grejjer som pappa skulle ha , och när vi ändå hade släpvagnen med oss så tog vi hem gersgårds virket som pappa hade huggit , så nu är de bara och börja !

Imorron är de vår Ruset i S-vall och jag är anmäld !!!!
Har jag tränat ? neeeee !!!
ååå hjälp hur ska dette gå , jaja de e inte lönt att jag försöker träna nu hahaha!
Jag får väll räkna med att jag har blodsmak i mun , mjölksyra i benen och andnöd när jag går i mål !
Men nu ska jag ta och gå och lägga mig , ser att kl är 5 över 1 gahhhh ... måste juh såva så jag orkar springa i morron eller senare i dag ;D

Natt Natt !!!

Kommentera här: