ännu en vår dag

Ja i dag skiner solen än en gång , helt underbart !
Bilen fick stå idag ! jag satte Ronja i barnvagnen och Rasmus på bobben och sen promenerade vi till stallet de va väldigt skönt må jag säga !
Men på hemvägen bestämde sig lilla Ronja för och skrika hela vägen hem , vet inte va de va för fel , provade och vända vagnen så hon inte skulle få solen i ögonen men de vatr inge bra , provade och lägga hon ner men de vart bara änu högre skrik ,sitta va inte häller bra , provade ochlåta hon gå , då gick hon några steg sen slängde hon sig ner på marken och tok grina , satte hon i barnvagnen igen med samma resultat , provade och sätta hon på bobben med rasmus , samma resultat , tog upp hon i famnen då vart hon tyst ! så hon ville bli buren i 3 km !!! aldrig så de vart ner i vagnen sen fick hon sitta där ! och grina , orkar inte riktigt bära henne , sjuta på vagnen och dra bobben med Rasmus på samtidigt i tre km ! så väl hemma så vart de en välling flaska och sängen för henne och nu har hon sovit i snart 2 timmar så hon vakanar inte än på en timme ! sköööönt

Igår så vart de en kopp kaffe hos Lasse när vi va där och släppte ut hästarna ! sen så hjälpte barnen mig med och ge hästarnamat här hemma ! småå trollen mina =)
Ronja ville absolut sitta på Oden och då e han 170 hög ! men de e klart att hon ska få göra de så jag lyfte upp henne , där satt hon högt uppflugen på häst ryggen och tittade ut över värden , men så fort han rörde sig så ville hon ner =)
och Rasmus va inte sen på och hänga på , vågade Ronja så skulle han minsan osso sitta på hästen , så sagt och gjort så lyfte jag upp han osso
- mamma va stor han e
- ja han är högre än sassan
- ja jag känner de !
sen ville han komma ner .
Efter ett tags ute lek så gick vi in och lagade luch ,mackaroner och köttfärsås vart de till barnen , jag hade kvar kyckling rulle som jag åt =)
sen somnade Ronja , då ville Rasmus måla påsk ägg , tyckte väll jag att de va lite tidigt och börja med de , men efter ett tags tjatande så gav jag med mig och jag började blåsa ägg !!! blåste väll ur 8 ägg , sen såg de så kul ut så jag ville osso måla , så medans Ronja sov så målade jag och Ramus ägg och två st vart kycklingar



så här blev de =)



Ja de va riktigt kul med påsk pyssel ! så kul att jag glömde både tid och rum , när jag började stöka undan så ringde Patrik och undrade om vi va på väg , ååå shiit e kl så mycke ! visade sig att kl va 10  i 4 och kl 4 skulle vi vara hos Patriks mamma och Pappa för och lämna barnen och sen fara på föreldra möte på dagis , PANIK !!! på med klader på barnen och sen slänga in dom i bilen .
Rasmus komentar va klock ren
- mamma vi som hade de så lugnt och skönt !
- ja de hade vi värkligen
Vi han i tid till mötet på förskolan , de e alltid lite närvöst tycker jag , men som tur va så hade dom inga negatift och säga de va bara beröm för bägge två , sååå skönt !
Sen va de baraoch hämta barnen och fara hem , för vi skulle få besök av min goda vän Tessan och hon hade med sig en äppel paj som hon hade bakat mumms , ska tala om för er att den va god ! och ja jag syndade , men jag tyckte att jag kunde ta en liten bit för jag har gått ner 23 kg sedan i jannuari så jag e värd de=) 
sedan va hon kvar här till kl halv 12 , hon e en riktigt spara så vi satt och surrade ekonomi och vart pengarna igentligen går osv !
hon kom fram till att vi skulle kunna lätt spara 1000 kr i månaden , och de kom även patrik och jag fram till , så jag har bestämt att de blir inge fjälls , de skulle kosta oss ca 3000 kr  så i stället ska jag lägga undan dom pengarna och jag ska baske mig inte röra dom , men jag vet juh iof inte vad jag får i lön denna månad , men ska åtminsonde lägga undan en tusen lapp , sen ska jag dra ner på rökningen , ska försöka iaf , de e idiotiskt och röka upp pengarna !
sen utmanades jag av Tessan och vara med på vår ruset i s-vall och en utmaning e vad de e , och de e klart att jag ska göra de , jag har två månader på mig och sluta röka ,få kondis osv
ja de blir nog bra ! jag kommer och uppdatera mera fram över om dessa pungter hehehe

ne nu ska jag ta mig en kopp kaffe och börja med mina sysslor tror jag !

seee yaaaa


Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Åhh åååh åhhh NU är det inte långt kvar.. :D

2 Elli Caramelli:

skriven

VA?! Nu blir jag ju nyfiken.. xD

Kommentera här: