två dagar kvar !!!

Ja då är de bara två dagar kvar tills man får på hälsning av min goda vän Elli och hennes sambo Robban =) längta¨s sååå mycke !!!
De blir barnfritt , alkohol ,bastu och en massa god mat ! och de ska bli så kul hihihi längtas längtas längtas !!!

ja annars har jag inte gjort så mycke mer än de vanliga ! plockade ur diskmaskinen , gjorde gröt till barnen till frukost , startade en tvättmaskin och torktummlaren , sen en tur till stallet , promenerade till skogen med en fika korg tillsammans med barnen och överaskade min Pappa med kaffe och go kaker , äppel paj och vetelängder men vaniljkräm ! han är nämligen där och kör ut virke ett tag fram över så jag tyckte att de kunde va en lämplig utflyckt för barnen och de va de =)
Rasmus ville stanna kvar och åka traktor med morfar och de fick han både för mig och morfar , morfar va nog mest glad över och få lite sällskap och Rasmus hade inget annat för sig , annars hade han bara suttit inne och tittat på dum burken hela dan !
Ja Ronja hon vart trött när vi kom från utflyckten så hon fick en välling flaska och nu sussar hon sött ! så jag ska passa på och plocka lite hemma här , de e inte så mycke och plocka men de e lite små grejer , som säkert alla små barns mammor vet så har dom små liven en förmåga och dra fram grejer, men i övrigt är de inte så mycke mer som händer idag

Igår lyckades jag sova alldeles för länge! 
Hade bestämt mig för och kliva upp kl 13 för jag hade en del saker som jag skulle göra och tänkte att de ska jag hinna innan barnen kommer hem ! 
Jag vakande kl 16 !!!! kan säga att de va inte lätt och försöka sova på kvällen sen !
efter maten så damsugade jag av golven , vek lite tvätt , och sen va de dax för och fara till hästarna , fixade även håret på Tina , hon hade köpt ny färg så jag vart väll där till kl 22 , väl hemma så va jag inte ett dugg trött ! satte mig i soffan och glode på tv n men där visade dom inge intresant !!! men på någe vis lyckades jag ändå vara uppe till 1 på natten gaaaa !!! la mig i sängen och slocknade efter en halv timmes vändande och vridande !!! 
sen som sagt va de bara till och kliva upp 10 i 6 i morse , Patrik for och jobba och då vaknade Ronja till så hon fick välling , och somnade om , men jag va duktig och klädde på mig på en gång och så så va jag vaken ,annar brukar jag kunna lägga mig igen och somnar handlöst , men jag tänkte efter som jag ska upp och jaobba dag nu onsdag till fredag så är de lika bra och kliva upp !!! 

Ja så de e vad som har hänt mig !!! 

nu ska jag ta och pyssla lite mer hemma här !
                                                                                   *** Bye Bye ***  

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Jaa gud jag tro jag längtar ihjäl mej snart!!

2 Magda:

skriven

Haha,ja nog drar dom små liven fram alltid. Haha, brukar ha fulla köket och hallen med leksaker! Plus att Julls älskar skor och river ner skohyllan ett antal ggr per dag :P



Julls somnar också om efter lella. Imorse fick jag sova till nio :D

Kommentera här: