färska jordgubbar !

Va på Ica när jag lämnat barnen och då hade dom färska jordgubbar ! och jag kunde inte bara gå förbi , funderade på om jag värkligen kunde äta jordgubbar ! men jag struntar i de just nu , för nu vill jag ha jordgubbar ! jag har nu ätit 4 gubbar och är riktigt mätt ! de e klart , jag har ätit en grillad kycklingfilé med bea sås först och sen gubbarna till efterrätt =) lyxa till de lite så här på fredan =)
När jag gick på Ica och strosa och plockade på mig varor , kommer de fram en dam , stannar till , kollar på mig uppifrån och ner , och nerifrån upp , och  jag säger hej
- Men de e juh du !!!
- ja
- Jag höll inte på och känna igen dig ! du har blivit så smal . vad har du gjort !
Jag berättade vad jag gör och har gjort , och om gi noll mm ,
Människan i fråga kollar på mig igen och jag märker att de inte är posetiva blickar jag får ! 
Och jag tänker here we go !!! AVUNDSJUKA !!!
Jag hatar värkligen avundsjuka , om man är posetivt avundsjuk då ! så man blir moteverad av en annan människa , och får en kick av energi och villja att förendra sig själv eller något annat , i detta fall så är denna människa överviktig , inte fet men  hon har kanske 10 kg över vikt , och när jag berättade om vad jag har gjort så märkte jag motstond och jag tänkte , jag vill bara dela med mig , ge dig tipps om hur du ska få ett bättre och lättare liv , men du vill inte höra vad jag har och säga , så varför frågar du !!! 
men jag berättade klart och sen så avslutade hon samtalet snabbt och sen va hon borta ! 

Vist jag kunde förbanna dessa naturligt smala människor när jag va fet , jag va lika dan , varför kan inte jag ha så pass mycke karaktär och avstå från alla godsaker ! 
Resultatet vart alltid de samma , de va bara min egen kropp som fick ta stryk ! jag proppade i mig godis påse efter godis påse , och en massa dricka , jag kunde köpa en kladdkaka och den va slut innan jag va hemma , hade då smällt i mig den under bilfärden hem ! 
Jag vart arg , arg på mig själv och grävde gropen änu djupare för mig själv !  
De vill inte jag göra mot någon annan människa , jag vill , som jag sagt förr , motevera anndra människor, de funkar för mig kom igen du klarar de =) jag hadde provat de mästa innan jag ramlade över de här , klart jag vill dela med mig av ett vinnande konsept
Min älskling har juh osso börjat och har hölle på i 1 och enhalv veka och han har gått ner 2 kg redan ! de funkar !

nä nu har jag skrivit av mig lite , vart som ledsen och förfärad när man möter sådant motstånd , när man bara vil hjälpa ! när de ska letas fel på de man gör och hur man är , varör ?
Kan man inte bara var glad , samtidigt kan jag förstå känslan som hon med allsäkerhet hade , men de kan väll vara jag som har läst henne fel , men dom vibbarna går inte och ta fel på , och sen den trevlig fasaden men avunsjukan lyser värkligen i genom !
jag blir så bedrövad över sånt !

Nu ska jag ta mig en härlig stor kopp kaffe med grädde , sen ska jag träna lite hade jag tänkt !

bye bye

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Men vad är det med folket? Varför inte glädjas åt en annans lycka, förstår att du bli bedrövad.. Jag blir så arg, jag är så stolt att du lyckas och du är SÅÅÅ min idol just nu :D

2 Linda Öberg:

skriven

Ähh du vet ju vid det här laget att man egentligen ska sköta sitt (å vara stolt) och skita i andra... tyvärr en hel del människor i Ullånger som skulle behöva lära sig det, (säkert på andra ställen också men nu är det här vi bor....)

Man ska va stolt över det man själv åstadkommer å det ska du vara med all rätt!! Ta åt dig av det positiva och mota det negativa åt h-vete... =)

Ha de!

3 SuzieQ:

skriven

Inte kul att mötas av såna reaktioner när de själva fråga vad du gjort. Förresten om man dricker kaffe med mjölk nu. Ska man då byta ut det mot något annat eller? Kram.

4 Sofie:

skriven

Det är förbannat tråkigt att det ska behöva vara sådär. Det kanske inte är det allra lättaste att klara det där i alla fall och får man negativa kommentarer så gör de det inte lättare. Jag tycker att du är stark i alla fall och otroligt duktig som har klarat det här så kanon bra! Du vet vad jag brukar säga och jag hoppas verkligen att du tar det positivt! :0)

Kommentera här: