rygg ont !

ja vad ska man säga ! har varit hemmaa i en vecka nu pga ryggen ! inte kul , vist skönt och va hemma men skulle mer än gärna jobba bara jag slapp och ha ont i ryggen !

ja jag va juh till ådalshällsan på onsdag och de va inte riktigt som jag hade tänkt mig , för de första så kostade de 150 och gå till läkaren ! trodde att jag skulle få komma direkt till sjukgymnasten , men tydligen så går de inte till så !
jaha tänkte jag , men de ska nog gå bra ! kom in till läkaren , började berätta om mina problem ! och sen säger människan något som gör att jag håller på och falla av stolen ! 
- född 83 ... och de här är ditt drömyrke !? ... något som du ska hålla på med resten av livet ?!?
Tittar lite skeptisskt på hon och tänker i mitt stilla sinne , att de där va väll onödigt ! men svarar artit men bestämmt , 
- Ja du jag har inte så många anndra val i dagens läge , man säger inte upp sig från ett fast arbete , med två barn och hus och hästar !
- nä nä .... men vad har du för utbildning ( denna fråga kom kanske två min efter den första , hon han väll fråga tre andra frågor innan denna kom ! )
vid de här laget va jag på väg och gå ut där ifrån , för hon va inte tillmötesgående för 5 öre , hon trodde inte på mig , men jag svarade på hennes fråga ,
- Du kan inte tänka dig och arbeta inom de !
Vid de här läget så höll jag på och bli förbannad !!! 
- jo vist  ! men jag tror inte de finns så många jobb lediga nu för tiden ! sa jag och stirrade på hon med arga blicken !!! 
sen klämnde hon lite på ryggen så klädde jag på mig , och gick in på hennes kontor !
- ja helena vad ska vi göra åt de här ?
- ja inte vet jag de e du som ska tala om vad jag ska göra , du e experten !!!
-näää de e jag inte !!!

Whaaaat !!! hur kan människan säga så !!!!!!

ja gick däifrån med nåra övningar som jag skulle göra och va riktigt upprörd , hur kan man va så oprofitionell !!! Fick en tid hos sjukgymnasten i går och de va mer givande elr kanske inte , fick ordinerat vila , långa promenader och fortsätta med övningarna ! sen sjukskriven även denna vecka ...

Ja vad händer annars då ... ja inte mycke ! vi pysslar på med vårat sovrum ! vi har slitit ur mattan ,tagit bort lister , rivit tapet , spacklat , slipat och slipat lite till =) så nu ska vi på fredag fara till s-vall och kolla på tapeter eller färg vi har väll inte riktigt bestämmt oss hur vi ska göra =) men innan fredag har vi nog bestämt oss hehe
 
Men idag så är de hemma mys för hela slanten ! Ronja har åkt på  en regäl förkylning , med hög feber ,snuva och hosta , så de e mammas fammn som gäller , och de e juh mysigt , hadde varit mysigare om hon inte hade varit sjuk ! 

men nu ska jag ta och ta hand om lilli fröken !  

Kommentarer:

1 Linda Enroth:

skriven

Hej Helena!

Ser att du också har varit på Ådalshälsan, har också varit där ett X antal gånger pga av ryggen.

Vilken läkare har du?

Jag har Bertil Eldeklint, hur bra som helst!!!

Sen har jag Maria Hedlund som sjukgymnast, också bra.

Kolla om du inte kan få byta läkare, hon verkar ju heeelt puckad. Vilket hemskt bemötande hon har mot sina patienter!!!!

Hoppas du blir bättre snart, inte kul när ryggen krånglar. Själv har jag varit sjukskriven i 6,5v nu men ska börja jobba lite smått nästa vecka.

Kommentera här: