En galen häst

Yes ... tog en tur i går kväll  ja de va juh ganska varmt ... bara 10- ;)
I mitt huvud så hade jag en plan på att rida tempo växlingrar i skritt och trav , korta steget i skritten , länga dom igen och lika i traven  hade bra med bjudning så till en början gick de riktigt bra och jag kände riktigt hur han klev under sig  men sen vet jag inte om han tröttnade på mig för efter ett tag hade jag vääääldigt mycke bjudning ! fick göra sido förflyttningar för att han skulle lyssna lite men nä ! just de här med tempo växlingar fick vi som hem läxa när vi tränade, för och stärka upp hans bakben lite mer och för att han ska kliva under sig mer , men som sagt de va ingen rolig ridtur , hästen kunde inte ens skritta riktigt , ojoj vi va helt slut efter den turen både han och jag .


lugn som en go nalle björn innan ridturen , men skenet kan bedra !!!

Idag så slutade jag jobbet kl 13 och åkte hem  tänkte att jag skulle rida en tur idag osso bara för och få de och funka och att han ska lyssna  men när jag kom hem och kolla tempraturen så va de -16 grader ute , så de blev inget av  senare så blev de en tur på Rasmus hockey träning , surra med en massa folk och hade trevligt och effter som
de inte va några aktiviteter effter deras träning så fick jag provköra ismaskinen igen och spola kändes lite säkrare denna gång men de skulle nog inte skada om jag fick köra lite till , men de får vi se !

Imorgon då  ja då blir de en tur till Birsta för och göra bort jul handeln SUCK men jag får iaf hälsa på Ellli =D de ska bli tok roligt =) =)

Kommentera här: