oj oj ...två veckor sen sist

... och de har hänt en hel del ... jag har krockat ,haft kalas ,varit rökfri och säkert en massa annat osso =) men minnet e juh inte så bra !!!

ja vi kan väll börja med krocken då , hade varit i s-vall och hälsat på Elli stummpan och hennes gangsters ;) druckit kaffe och surra skit hehe och sen hade vi månads handlat osso , men de va mest för de extremt goe kaffe som elli har, vi for ner höhöhö ;)
På väg hem så hamnar vi bakom en bil men släp , i torsboda backen där de e dubbelfiligt så ska jag min dumme fan köra om ! trots att de e snö modd och o plogat , när jag passerar back krönet så står de en bil som ska svänga vänster och jag ligger jämsides med bilen jag ska köra om när jag passerar bilen som ska svänga vänster ... de vart trångt ... tutchade i bilen som skulle svänga vänster med vänster fram skärm och kofongare , samt att jag tog i släpvagnen med höger bak kofongare , och efter de gjorde jag en 180 gradare på E4 så jag hamnade nästan i motsatt kör rikning , Pluss att jag hade tre bilar bakom mig som lyckligt vis han stanna och inte smula rakt in i sidan på mig .... kan tillägga att vi va hela familjen som åkte !
haha jag kan inte annat än och skratta åt mig själv , jag vart skitförbannad !!! på vad vet jag inte riktigt ååå vad jag ville ha en cigg då !!! började tok rota i väskan efter ciggen ... hur dum får man vara , efter en stunds letande kommer jag på att jag har slutat rökt och då blir jag ännu mer förbannad !!! och han som JAG körde på , ja han fick en stor del av mina utbrott =) han ville ha 500 kr och sen skulle han bara glömma , och de va en sketen volvo 740 elr nått sådant en gammal volvo va de iaf rostig och skrotig och gubben såg lika skrotig ut som bilen , och skaderna på hans bil va juh ingenting om man jämmför med dom jag fick , ja menar en kofongare e juh 2000 spänn typ och de vill juh vi ta ut på försäkringen ... ja iaf så sa jag elr om de va patrik att " din bil e juh inte värd mer än 500 kr " snacka o snobbar vi va !!! stackarn ... ja i af så ville vi göra en polisanmälan för annars så skulle vi inte få ut något på försäkringen , och så fort vi nämde polisen så drog gubben !!!
Så vi svände in på polisstatonen i h-sand för dokumentation och sen for vi hem, vi hade tänkt och fortsatt våran tripp till v-sjö men efter som jag inte va så pigg på och köra mer så vart vi hemma !

Ja sen har jag juh slutat rökt och de går bra ! har inte rökt sen den 22 februari och inte haft något annat i nicotin form , har bara tuggat vanlig tuggumin , men jag har märkt att man okynner röker en hel massa , elr man hittar alltid nya anledningar till att röka , som om jag stoppade i tvätt maskinen , då har jag varit "duktig" då får jag röka ... sen om man e iriterad elr ledsen elr arg elr har tråkigt , elr har mycke och göra ! ja vad man en gör elr känner sig så va man berättigad till en rök ! och vad ska man ta till om man inte ha den belöningen ?!? ja jag har inte kommit på något bra , men jag vet att jag har typ satt mig ner med en kopp kaffe och bara tagit de lugnt , de har jag haft dom min " belöning" att få ta de lugnt ... och nu så här nästan tre veckor utan nicotin så käns de bara befriande =) att inte känna att jag måste ut och röka innan vi ska fara någonstans elr innan jag far till jobbet elr typ de första man gör när man vaknar e och ta en cigg , nä de e bara posetivt , och en annan grej , de ser ut som om de blir penngar över denna månad och de har typ alldrigt hänt =D så nu ska de sparas hehe...

Rasmus har fyllt 7 ! han har blivit så stor , mammas lill kille , som inte e så liten längre så på tisdagen så kom mamma och pappa kom och grattade han , och då berättade mamma att hon  och pappa skulle fara till jonas jobb , en stor skidanlägning i något fjäll som jag alldrig kommer i håg namnet på ! och då frågade hon om jag och patrik och barnen hade lust osh följa med !!! ja men självklart vill man de , ska bli as grymt och fara , aaa jag kom på de sälen heter de juh hihi ... så helgen efter påsklovet så bär de av till sälen föroch åka skidor en helg , sååå kul så kul =D
På lördagen efter han fyllde år så va de kalas för hela slanten 11 barn som stojjade och lekte ute i snön , tolkade efter skotern , och grillade korv en kanon härlig dag , solen lyste från en klar blå himmel och de droppade från taken och de va varmt i luften och man kände riktigt hur våren hade kommit =D finns inge underbarare , Elli och robban med barn förjylde dagen med besök ;) alltid lika roligt då dom kommer , sen efter kalaset gick vi in och drack en värmande kopp kaffe innan dom skulle rulla vidare ! och tror ni inte att våran cp katt satte klorna en si sådär 17 ggr i robbans huvud !!! mångo katt ... ibland har jag lust och byta ut denna markatta ...
När dom hade åkt och vi skulle till och göra oss klara för och fara på 30 års fest som vi va bjuden på , så ställer sig ronja mot mitt ben och kräks ... inte bara lite häller utan mycke ... sen får hon vatten och drika och bara en liten stund senare så kräks hon igen , då bara vatten , men då va de bara och ringa barnvakten och säga att dom inte behövde komma hit för Ronja förmodligen hade magsjuka ! typisk !!! sen va de lugnt på söndag så vi tänkte att de va nog något annat än magsjuka !
På måndag så han Patrik inte mer än komma på jobbet så ringde dom från dagis och sa att hon hadde kräkts !!!
så jag fick sluta tidigt från jobbet för och hämta rasmus på fritids och sen hem och ta hand om sjuklingen ... sen på kvällen vid 8 så va de min tur !!! och på natten så satte Rasmus i gång ... sååå trevligt så vi har sjukstuga här hemma vi är nu inne på 3e dan , kollade upp hur länge man smittade och man smittar upp till 2 dygn efter att man känner sig bra , så de blir inge jobb och dagis/fritids för oss denna vecka , i går så kräktes jag inge men jag fick springa på toa efter jag hade stoppat  något i mun så bra e jag inte än , känns bättre i dag men dagen har juh inte varit så länge så de kan juh ändras , nä nu har jag uppdaterat en sväng så nu ska jag försöka få i mig kaffe för jag känner huvudvärken komma smygande hoppas bara jag får behålla den =(

Bye Bye

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Naaw vad gullig du är ;) Kanske ska öppna en kaffe shop då jag gör så gott kaffe -hahaha- Men det är ju inget imot erat kaffe ;)



Fy och blä för magsjuka..Och helt rätt med smittningen, 48 timmar efter sista kräkningen eller "bajjan" så är man smittfri..



Vad roligt för er att komma bort och åka till fjällen, vill också hitta på nå sånt roligt :D

Kommentera här: