helg i hockeyns täcken

Har varit ute i hallen hela helgen , Rasms har haft träningshelg så de började redan på fredag sen lördag eftermiddag och sen söndag eftermiddag så jag har juh inte varit sysslolös om jag säger så =)
så här såg de ut i lördags kan säga att de va en riktigt trött pojke här hemma och då hade han en dag kvar
Men han har utveklats jätte mycke , tänk att för ett år sedan så kunde han knappt stå på ett par skridskor , men de e klart när man är ung så finns de inget som heter att man inte kan , utan då går de fort och lära sig =)
Han är så duktig min stora lilla kille !



ja ni ska inte tro att jag inte gjort annat än och sutte ute i hallen ... lördag på förmiddan så va de städning för hela slanten , rev ner gardinerna i tvrummet , gick igenom alla hyller och skåp där inne tänk vad man kan hitta ;)
vart en hel del papper och tidningar som åkte till återvinningen och så ett varv med snabeldraken innnan de va dax och rulla ut till hockeyn
Igår så blev de en och enhalv timmes ridning innan vi skulle vara där ute och de vart ca 3 galopp språng i höger varv :/ men men de e bättre än inga alls , testade och lägga upp ett hinder på en volt och se om han ville falla in i galopp efter han hade hoppat , men de vore en fördel om hästen HOPPADE över hindret och inte travar rakt igenom de !!!  efter ett smärre bryt så gav jag upp för dagen , men i veckan här ska de ridas , om de inte blir en 20 grader kallt som dom har lovat ... för den 4 dec så är planen att jag ska fara till n-grå och träna och jag längtar så , de ska bli så kul , vore extra kul om va hade fått till de där med galoppen till dess , men de får vi se



Det här är en bild från i våras , där vi provar höger galopp för först gången , inte allt för välballanserat kanske =) så man kan juh hoppas att de blir bättre .

nä nu ska jag ta en till kopp kaffe och sen gå ut och sätta i motorvärmaren på bilen , så jag och Ronja kan fara och släppa ut hästarna =) sen är planen för dagen och få upp restrerande jul pynt ;)
så dagens bild få bli denna , med tanke på att de inte är allt för länge kvar till första advent ;)


Ha en bra dag !

Kommentera här: