Då var det gjort !

Våran första tävling blir den 30 April !
Skickade just in anmälningen .... vad har jag get mig in på =S


Var juh i väg och tränade idag och han kändes riktigt fin =)
Fick göra skänkelvikningar och jobba på att han skulle ställa sig för skänkel och inte för tygeln, gick hyffsat!
Det vart ingen galopp för oss idag , Sara tyckte att efter som han hade varit så duktig i traven och va ganska slut så gav vi oss där ,för och inte sabba och börja bråka med han ;)

Hem läxan blir :
  • Träna mer övergångar
  • öva på skänkelvikningar , hellst i trav !
  • träna på och sitta ner i traven !!!

Filmade även denna träning , men tyvär kan jag inte föra över filmen på datorn , har ingen kabel till filmkameran och den är ganska gammal den kameran så jag vet inte om de finns och köpa häller !!!

men vad jag skulle komma till ... jag har en katastrofal sits !!!! syns på bilderna också ! skänklarna alldeles för långt bak och över kroppen farmåtlutad det måste jag tänka på när jag rider hemma här !









på denna bild nedan så ser ni hur illa jag sitter !!!!!



skänklarna bak och sedan lutar jag överkroppen framåt !
illa illa !

Men som sagt den 30 April så gör vi våran första tävling !
LC 2 .... med galopp ;)
ja de kommer juh och gå alla tiders , host harkel! ironi på högsta nivå !!!!!!


Hejhej !



Kommentarer:

1 Elli Caramelli - Rockabilly Love:

skriven

Åååhh! Det kommer att gå fin fint! Om inte annat får ni lärdom som ni kan ta vidare till nästa tävling.. Jag tror på er, ni är "The perfect match!" ;)

2 Sussi:

skriven

Haha du kan ju trösta dig med att du inte är ensam ;)

Kommentera här: