En blåsig tur ...

...fick det bli i dag !

Herre gud säger jag bara , de blåste på bra vill jag lova , men Oden brydde sig inte så mycket om att de blåste !
Men han var riktigt pigg ändå =)

Gjorde lite samma som förra gången övergångar från trav till skritt och upp i trav igen och sen ner till halt och sen trav , bara för och få han och lyssna vilket han gjorde riktigt bra , snart behåller han formen även i halten , med betoning på SNART ;)

Sen red jag på en volt i skritt bara för och mjuka upp  han i sidorna , flyttade för skänkeln osv vilket efter ett tag gick riktigt bra , testade att bara flytta han för vikten , och bara ha en lätt skänkel vilket han lyssnade mycke bra på , sen testade vi en galoppfatning , första tappade jag bort mig helt , lättade allt för mycke på tygeln vilket resulterade i att han flöt i väg och blev lång och sprang iväg , men andra fatningen gick bättre höll i mot lite mer i tyglarna och då blev fattningen klockren ! duktig kille !

På vägen hem så travade vi en hel del och jag gjorde även skänkelvikning i trav , fick till två som va riktgt bra , han va i form och de va tackt i dom =D så frammåt går de juh !

fin bubbas
ja nu ska jag ta och göra mig klar för jobb !

hej hej

Kommentera här: