Gårdagens Ridtur

Skulle skriva om den i går , men när jag kom hem så lockade åter soffan allt för mycket =)

Ja vi bestämde oss för och rida ut i går , efter som rid banan hade allt för dåligt underlag !
På vägen bort så jobbade vi med övergångar åter igen och samling började i skritten och sedan i traven , och han va riktigt trevlig och framme vid bettet pigg men ändå inte överladdad och tro det eller ej men vid flera tillfällen så kunde jag sitta ner riktigt bra på han och de va juh de vi fick i läxa förra träningen , hon ville att jag skulle försöka samla han mer och få en mer tacktfast trav och på så vis komma ner bättre i sadeln !
Vi gjorde även skänkel vikningar åt båda hållen , gick väll si så där på vägen bort ! men på hem vägen då han va riktigt varm och lösgjord så gick de riktigt bra !

Vi red en längre ridtur vilket inehåller en galopp backe , den är ganska lång och lagom brant och när vi kom dit så va han riktigt på tårna , och vips så hade han tagit bettet och iväg de bar !!! mindre kul för mig , men han tyckte de va skit kul ! efter halva backen fick jag ner han i ett mer lagom tempo berömde tok mycke när han gick i de mer lugnare tempot försökte ge efter på tyglarna , men då va han snabb på och öka ;) go gubben min ! sen efter de så va de betydligt svårare och få han lugn och sansad , han ville gärna länga på steget så de vart mycket ökad skritt på vägen hem men jag försökte och lyckades i mellan åt och få han i samlad skritt sen fick han återgå till och bli lång och låg och gå den tackten han ville !
var inte förän sista backen hem som han va så pass lugn så jag kunde göra lite skänkelvikningar och då klev han undan riktigt bra =)
Som sagt go bubbas min =)



<3

Kommentera här: