Morgon tur

ja efter som jag har natt vecka så blir ridturerna på morgonen denna vecka , förutom i går för då va jag riktigt trött på morgonen !

Idag va han riktigt fin !!!
Började med övergångar vilka han gjorde kanon bra från skritt till trav , men de va lite jobbigare från trav till halt men efter ett par gånger så lyssnade han riktigt bra på även de =)
Efter och gjort övergångarna så fick han trave en längre bit , och då ... då ni kom han in i en sådan grymt härlig samlad trav , så jag hade inga problem med och sitta ner på han , och även fast jag satt ner så tappade han inte samlingen och formen =O ni kan tro att jag tappade hakan där jag satt ....... bröt av till halt och travade i gång han igen , och han har fortfarande samma trav !
När han va så samlad fick jag för mig och lägga vänster galopp vilket jag gjorde och vet ni vad hästen gör .... bjuder mig på en klockren fattning och in i en helt underbar samlad galopp , och han går fortfarande i samma form som i traven och man känner hur han jobbar bakifrån och fram , och det bästa av allt jag hade inte hela hästen i handen som det brukar var i galoppen utan bara en lätt kontakt , Han kan juh !!!!!!
Dock va det juh hans bättre sida men ändå , han har aldrig varit så bärande i galoppen utan flutit i väg efter ett par språng och blivit lång och snudd på okontroler bar ;)sedan fattningarna har hanjuh brukat sprungit in i men inte denna gång =)))))

Är så lycklig !



ni har sett den förut , jag vet men han e så fin =)

Kommentarer:

1 Therese:

skriven

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2 helena:

skriven

tackar nej jag har inte gjort den själv har för lite tid till och sätta mig in i hur det fungerar =) utan det är min goda vän Elli som har gjort den till mig !

Kommentera här: