Oden min Oden!

Underbara häst !

Var i väg och tränade förra söndagen och torsdagen som va ! och jag säger då det , det är som och sitta på en helt ny häst , sommar vilan har gjort honom gått!

Söndagens träning bestod av och hitta en mellan trav på han , utöka trav registret lite , han är rätt stabil i arbetstraven nu och jobbar på bra där, men då jag bad om och öka tempot lite så vart det genast mycket snubbligare och han kom ur formen men efter några varv så släppte även det , så det är något vi ska öva på hemma här öka öka öka utan att tappa form och stöd












Ja han va riktigt fin och rida , fick även ta galopp och tro det eller ej så vart de inga ko sparkar i höger =D men vi kommer fortfarande inte runt på volten i galopp utan att han bryter ut , men men det kommer väll så småningom =)

Ja sedan så vart det juh träning på torsdagen samma vecka ... kanske lite tätt inpå men va tusan =)
denna gång va det ute i nordingrå !

detta pass så la vi vikt på och få han riktigt lös i sidorna och vilken skillnad det gjorde =O helt underbar och rida och han bröt inte ut en gång i volten utan fann sig i och följa med runt !!!! även galloppen satt ! i höger så sparkade han inte i mot skänkeln som han brukar göra utan jag kunde lägga i mot inner skänkel och han flyttade sig för den , sen vart de inte så att han galopperade på dubbla spår som han brukar =)
Sedan vänstern kunde jag reglera farten bättre och även där flytta han för skänkeln lite så han inte föll in som han brukar =D ja detta pass va ett kanon pass ! Önskade verkligen att jag hade haft möjlighet och filma det men bilder får duga =)



















Ja det vart en liten bild bomb , så nu e jag super taggad och träna , nu när vi har tagit ytterligare ett kliv i rätt riktning  =) kändes lite motit i våras när vi bara stod och stampade med galoppen , men nu =) ja han är som en helt annan häst ... sååååå kuuuuul !

Kommentera här: