Dagen träningspass !

Japp i dag va det dax för lilla vännen och träna :)

Vi fick börja med att öka på lång sidorna bara för att han skulle få lite mer bakben aktivitet i traven, gick väll så där vi lyckades juh öka men inte länga på steget snarare vart steget kortare och snabbare men fortare gick det :/
Sedan gick vi in och jobbade på volten med samma sak och då tror jag han fattade lite bättre och steget vart en aning längre , men en hel del galopp vart de för han tog min drivning som galopp fattning söt nosen min men men vi får jobba vidare på öka och länga här hemma så kommer de gå lättare i galoppen me.
Sedan efter det så fick han gå i sin trav takt där han har balans och vi sträckte å töjde lite i halsmusklerna så han skulle bli riktigt loss i sidorna , när vi va klar med de så gick vi på galoppen på fyrkants spåret höger så klart , inte så lugn å sansad men han höll den och bröt inte av och han va mer reglerbar och flyttade sig för skänkeln eller jag kunde få in höger bogen så han höll sig på spåret , jag få va riktigt nöjd med de och sedan så höll han galoppen i 4 varv och det va jag som bestämde att vi skulle sakta av :)

Nu i veckan ska dom värkas och få nya dojor så nu ska det bli mer träning för hans del :)
Sedan märkte jag att jag måste få bättre flås för och orka hjälpa han i galoppen , för jag flåsade mer än hästen efter galoppen illa illa !!!!

Nej nu ska jag göra mig redo för middag och bio med älsklingen

Hej svejs ;)

Kommentera här: