20/1 - 2011

En väldigt inspererad rubrik ;) kom inte på nå annat , så dagens datum blev de , de funkar nog !

Har haft natt vecka denna vecka , och nu lagom tills kroppen har vant sig vid och jobba natt så ska man ställa om sig ! och de e inte alltid de lättaste , kan jag låva !
Brukar va rätt mör på lördagarna , men vi får väll se hur de går =)

Fin Bubbas=)



Va ute och red på tisdagsmorgonen efter jobbet , de vart tempoväxlingar i både skritt och trav , bytte även till vanligt tränsbett ,gick hyffsat men han ville inte lyssna helt på mig , öronen va riktade mestadels framåt och halvdålig kontkt med munnen hadde jag , men de kan juh bero på att han valde och inte lyssna ;) och väldigt spänd på hemvägen , men han brukar få lite extra fart på hemväge är man rider ut själv på han .
Även idag vart de en morgon tur i månskenet , men idag så tog jag tag i övergångarna , just bara för och få han och lyssna på tygeltagen , och sen jobbade vi med och flytta för skänkeln , och tillslut så lyssnade han riktigt bra , men på hemvägen fick han lite tuppjuck fel så de skulle springas och fort skulle de gå !!! inte hade han ro och strutta runt i samlad trav bläää tyckte han "håll i dig matte för nu åker vi" ....
Lyckades få stopp på han och sen vart de ryggning för hela slanten åååå vad han tyckte att jag va tråkig !!!
Men vi kom hem säkert iaf !




Redo att ge sig i väg , men först måste man vännta på att matte ska fota SUCK!



Tillbaka i stallet ! med frost i skägget ;)

nej de här går inte , nu ska jag slänga på mig stallkläderna och ta in lite hästar , ska även skotta fram hästtransporten och ställa den i ordning inför Lördagen , för då ska vi nämligen i väg och träna , ska bli så kul , hoppas bara att sköter sig med lastningen !


en bild från förra träningen =)


bye bye !

Kommentera här: