godis ,godis,godis ge mig godis !!!!


gaaahhh har haft värsta socker/godis suget dom senaste två dagarna !
Första två dagarna hade jag tok ont i huvudet ! tänkte ja de känner jag igen , hade de förra gången oxo ...men jag tror jag hade förtränkt de fruktansväde socker/godis/choklad/dricka suget som kommer dag tre - fem !!!
De gjorde inte saken bättre att de stod en hel dricka back med dricka i förådet och skrek efter mig samt att jag bakade i går , fatta inte att de ska vara så lätt och bara slinka in med ett finger i munnen när de har kommit lite smet på de , kom på mig sjäv 3 gånger att jag va på väg och stoppa de i munnen , men de hamnade på handuken istället , mycke bättre ;)
sen kom Broder och Sandra Casper o Cellina på besök , och vilken tur att jag hade bakat ! så dåå fick jag sitta och titta på medans dom åt morotskaka de va inte lätt vill jag lova !
När dom hade farit så skyndade jag mig att slänga in kakan i frysen , den har inte ropat sååå mycket efter mig än ...

man jag vet juh att de blir bättre , efter en vecka blir de lättare ... hoppas jag !

jaja i övrigt så har de kommit en hel massa snö !!! ca 50 cm kom i torsdag till fredag .... onödigt sen i dag har de kommit kanske 5-10 cm blöt snö , i går va 17- ute och klart , i morse när jag tittade ut va de +0,5 och de bara vräkte ner blöt snö , riktiga lapphanskar också totalt onödigt !
Känns som om de alldrig kommer och bli vår ... vill ha takdropp ,fågelsång och värmade solsrålar ... MEEEEEEN jag får nog vänta minst 2 månader till =/


sååå mycke snö man inte skogen få vara grön och full med fågelsång istället för svart och vit och alldeles stilla



Bra precis en meter snö !



ja vinter !

Synd att jag glömde ta med mig kameran till stallet i dag , Rasmus red ut själv idag på Cassandra , Ronja red på Oden och jag fick snällt gå bredvid , vart ca 1,5 km promenad .
Rasmus klarade de där riktigt galant behövde inte hålla i henne ens :)

ja nu har jag plitat ner en massa strunt ;)

synes!

Kommentera här: