Denna vecka !!!



Denna vecka började så bra ... Men slutade i sorg !
Mina tankar går till familjen och nära vänner , de är så ofatbart , som mamma kan jag försöka förstå hur de skulle kännas , men den tanken är för hämsk att tänka på , får en klump av förtvivlan , panik  och en oerhörd rädsla bara jag snuddar vid tanken !
Lilla byn Ullånger verkar inte ha kommit ur sin förbannelse !
änu ett ungt liv har slocknat !
Vi tror att döden är långt borta , de händer inte mig eller någon i min omgivning , men sanningen är den att livet inte är oendligt , alla ska vi dö , vi vet inte hur , vi vet inte när , men att vi ta vara på de liv vi har och gör de bästa med de , att alldrig skiljas som ovän med någon , om de är dina föräldrar eller släkt , nära vän eller en ytlig bekanskap , de spelar ingen roll , du vet alldrig om du ska få se den människan vid liv igen eller om de är sista gången du ser den ! Att vi , jag , alla tar livet för givet ! de e klart vi vaknar i morgon , men de vet vi inte , så var tacksam över att få vakna, va tacksam över alla i din bekanskap.

Livet är en gåva va rädd om de !



Vila i Frid Jens L

I övrigt denna vecka
I tisdags så jag fick jag kaluffsen fixad av bäst Ida B
och som vanligt så blev jag tok nöjd =)

haha måste bara berätta ! hade juh bestämt tid att jag skulle vara hos hon kl 11 , brukar juh inte sova längre än till 8 efter som jag har hästarna på morgonen , men jag vaknade 20 över 11 ....... Panik !!! inga hästar ute , inte hade jag tvättat håret .... tvättade håret lite snabbt och brummade iväg till stallet , som tur va så hade dom jag har hästarna hos släppt ut dom redan , kanon bra !
Så 45 min sen rullade jag in hos Ida ;) men de gick juh som hejsan de osso , vart klippt och sen vart de lite mys med goingen Thea ;)



en liten bild =) ja de e knäppt med mobilkamera och jag gör mig inte så bra på bild =P

Igår så va jag ute och red för och skingra tankarna lite , och de gick inge bra !!! med ridningen alltså , de märktes på Oden att jag inte hade tankarna där dom skulle vara , men iaf så försökte vi oss på höger galopp , börjde med skritt i höger varav på volten och sedan små volter i volten , för att han skulle lossna riktigt i höger sidan , sen samma i trav , så långt gick de bra , drog något åt vänster när vi va på öppna delen av volten , och sen va de som dax för en galopp fattning !!! gick så där han fattade juh rätt galopp och höl den i några språng , sen på öppna delen av volten tappade han galoppen och bröt ut mot vänster , samma sak flera gånger , slutade med att jag hamnade i snödrivan !!!!
upp igen ochh tänkte no e re väll själa den !!!
sänkte kraven och tänkte för mig själv oki får jag han och fatta rätt galopp och fatta den direkt när jag lägger fattningen så får jag vara nöjd , la fattningen och han fattade galoppen och höll de i tre sprong sen bröt jag av till trav gjorde de fyra fem gånger sen la vi av när de gick som bäst typ !



Bus bubbas , vart en del bock sprong och glädje skutt också , men de får de bli i bland =)

nej nu ska jag göra mig klar för och fara och jobba , sista passet sen är de helg =)

på återsende =)

Kommentera här: