Ridturen avklarad

Gud va underbart skönt och inte behöva frysa , fick riktiga vårkänslor av värmen och fågelkvittret och framförallt solen som lyste på oss =)



De vart intervall körning idag , tänkte efter som de va dressyr i Lördags så skulle han få smälta de lite !
Men så fort jag tog i tyglarna så hände de grejer , så de vart lite övergångar innan vi kom till backen vi skulle köra intervaller i .

Startade med samlad trav uppför i ca 200 m restrerande 200 så fick han gå i ökad trav
upprepade de två gånger , sen tog vi tag i galoppen vart juh givetvis vänster galoppen ... men men tänker inte lägga ner så mycke på högern när vi är ute , har lite svårt och känna vilken han går i så de sparar jag till padocken !
ja de vart tok galopp 200 m sen lugnade han ner sig till bara ökad galopp ;)
upprepade de 3 gånger , sista gången så vart de samlad galopp första 200 och sen ökade JAG till ökad galopp :)

på vägen hem så skrittade vi till hans stora förtret !!! han ville juh fortsätta galopperra , de va juh kul matte !!!
men icke de inte =)
gjorde förflyttningar och övade på och få in bakdelen effter framdelen om ni fattar vad jag menar , alltså höger bak i höger fram och inte i dubbla spår som han gör nu lite trixigt när man inte har en spegel och ser hur han går =) men jag vet hur han ska kännas när han går på ett rakt spår så jag red på kännsla !

Nu har man blaskat av sig med lite vatten =) och ätit en lite omellet och fått i mig kaffe så nu blir de till och göra sig klar för jobb =)

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Låter helt underbart!! Jag vill också rida! :(

Kommentera här: