Baka baka liten kaka

Ni ska bara veta hur otroligt skönt de va och sluta 3 i dag ! förut så har vi haft ett 12 timmars pass när man vi jobbar måndag fm men nu har vi ändrat så vi slutar 3 i stället , men då har vi juh ett till em pass , men de gör inte så mycke än iaf =)

Så när jag kom hem så startade jag ugnen för och baka min födelsedags tårta , för i morgon så blir jag tydligen ett helt år äldre =O ... vet inte om jag ska skratta eller gråta !
och så här blev resultatet



rulltårte botten med maräng på som jag blandade i lite rårörda hallon innan jag smetade på de på kakan , sen i mellan har jag en smörkräm , med hallon i , ska även täcka siderna med grädde , men de gör jag i morgon innan den ska serveras ;) synd bara att jag inte får smaka ,så jag hoppas den är god ! för som sagt jag har inte smakat den =)

Andra tåtan/kakan ska jag ha ut på jobbet i morgon så de vart en enkel kladkaka , med samma hallon smörkräm som på tåtan åvan , men när jag knäppte bilden så va kakan fortfarande varm så jag kunde inte smeta på krämen så här blev den !



men som sagt ska till lite mera mojs , ska försöka komma ihåg och ta en bild på den när den e klar =)

Medans jag bakade ,så svängde jag ihop en middag bestående av kebab kött tacco sås och ris , jag åt bara kebabe och ett sallads blad men gott som tusan va de =)

Kände att jag hade ganska mycke ork kvar i kroppen så jag tänkte att en ridtur på de här , så sover man gott i natt ;) sagt och gjort , efter att jag stökat undan de mesta och sagt godnatt till barnen så åkte ridkläderna på , å iväg de bar



Fin Bubbas ;) han var jätte lätt i handen och klev under sig tok bra ! inte som han har varit tidigar , då har man haft han mer i handen , men idag <3 en ren dröm och rida , och mycke driv hade han idag , men inte för mycke så de blir fläng av allt , utan lugnt och kontrolerat , men ändå med kraft
Ja helt underbar kan man sammanfatta den hästen som
nu ska jag gå och sussa nanna , morgondagen närmar sig med storm , vill inte ;O


natt natt

Kommentera här: