Några dagar i Barsta

Vi drog ut husvagnen till svärmors och svärfars stuga förra Lördagen , och efter vi ätit och druckit lite kaffe så dök Marie o Mattias upp , vi for ner till sjöboden för och fixa lite med båten och så vidare och då dök svanarna upp , kunde inte låta bli och fota dessa underbara djur !
så jag bjuder på lite svan bilder ;)







Sedan på Söndagen så skulle vi åka lite båt  men det va sådan dimma så de blev inget av så medans Patrik och svärfar åkte ner och kollade på båten så for jag och Ronja in till Ridhuset i nordingrå efter som det va bagageluckeloppis där och även ponny ridning , kan säga att det uppskatades riktigt mycket av lilla fröken , kanske hon följer i mammas fotspår och blir en häst tjej hon med ;)







Ronja tackar den lilla ponnyn för ridturen , jag hade lite problem och slita hon där ifrån :) men det gör inte så mycket faktiskt =P

senare på kvällen så for jag hem en sväng och red båda pollarna , ja även gammle Sassan fick sig en liten tur =)
Men på Måndag så vräkte regnet ner så vi for hem en sväng , men lämnade husvagnen där , va meningen att vi skulle fara ut på kvällen igen , men så vart det inte !

På Tisdag så ... ja vad gjorde vi då ?!? jo jag klippte halva gräsmattan innan gräsklipparen paja !!! och eftersom jag inte kunde klippa nå mer så hjälpte jag älsklingen med veden så efter en hel dag på vedbacken och ed lite mat i magen så blev det en rid tur igen =) härligt och sedan ut till Barsta ..... herre gud vad vi har ränt en massa !!!

men men det blir lätt så ;) ja onsdag vart det då äntligen väder för en båt tur! åkte båt säkert hela dagen ... perfekt väder för och åka båt =)
Vart en del fotat så klar =)







Mammas coooooling ;D



Ronja i full färd å bädda ner sig =)

ja sen hände det inte så mycket mer den dagen  vi satt och mös i stugan bara eller bara och bara , det är rätt skönt och bara ta det lugnt också =)

Ja torsdag ... jag drog en sväng till Kramfors för och gå på boa och handla mat , införskaffade mig lite prylar till naglarna ... extra tippar lite gel , nagel borttagning och hårfärg ... sen på kvällen delade jag och hjärtat på lite vin, ost och kex mums =)

Idag då .... ja jag klippte färdigt gräsmattan eller kanske ska kalla det lägdan !!! på sina ställen va det så tjockt och långt att gräsklipparen inte orkade med ... efter att jag klippt allt så va det bara till och koppla uppsamlaren och brumma runt med den .... va väll klar med det vi 18 , åt lite och sedan på med ridkläderna för en ridtur ... ja jag kommer och berätta mer om ridturerna i ett annat inlägg tycker att detta vart tillräckligt långt som det är, kanske skulle bli kortare om man uppdaterade med jämnare mellanrum ;) men men det är juh sommar och som ni ser har jag juh häcken full typ ;P

nej nu ska jag ta och krypa i säng så man orkar med morgondagen =)

Natt natt på er


Kommentera här: