blåsig morgon tur !

Höll allvarligt på att blåsa av hästen i morse !
Men vi trottsade blåsten och gav oss ut på en liten tur =)

Det vart en någorluda lugn ute ritt ;) han va som alltid lugn och fin och sammarbetsvillig på vägen bort från stallet trots att de blåste storm, idag så hade han riktigt fin vänster galopp ,lugn samlad och tacktfast , inte lika fin i höger tyvärr , men de kommer väll han tog juh fattningen och fattade rätt sen att de inte va i de lugnaste tempot =)

Sen när vi vände hem över så blev han piggelin igen springa ,springa de är så kul =)
men tråkiga matte ville bara skritta och gå på tvären ;)
Gjorde skänkelvikningar när jag hade framåtbjudningen gratis , gjorde de för att han ska få bakbenen under sig så att de blir lättare för han och fatta galoppen , tipps från min tränare !

Det funkade jätte bra och flytta han för vänster skänkel , då e de juh vänster bakben som kliver in , de va dock lite svårare för han och flytta sig för höger , alltså och få höger bakben och kliva in under kroppen , men efter några gånger så fick han till det , haha ja ni ska bara veta hur ofta de slog lite knut på benen :) lill bubbas , men efter ett tag så som sagt fick vi till de !



Mattes fina kille =)
Nu äntligen känns de som om vi har kommit ur våran svacka !
Hoppas att träningen på Lördag funkar och blir givande
nu ska jag ta och åka till stallet och natta hästarna

hej svejs !

Kommentarer:

1 HasaSlasa:

skriven

tänkte bara fråga om det är ok att ha dig i min länklista? annars så tar jag bort dig...(haha vad hemskt det lät!) men är det ok?

Kommentera här: