Galopp pass

ja jag säger då det !

ska vi någonsin få årdning på det där ? det är frågan de !!!

Började som vanligt med övergångar mellan skritt och trav , och det funkade bra , övergick sedan helt till trav på volterna och bytte varv för och mjuka upp sidorna och de va han med på och mjuk och fin ! Sedan va de juh dax för galoppen då !

började i vänster efter som det är den bra sidan , de första 5 fattningarna gick undan , så jag bröt av efter tre galoppsprång , just bara för och få han och lugna sig och förstå att han inte behöver rusa in i galoppen , efter de så fick jag tre riktigt bra fattningar och då lät jag han rulla på på volten ett varv och då va han någorlunda samlad , jag behövde inte känna att vi va på väg ut i snödrivan iaf !

Sen va de juh dax för höger !!! försökte från trav , men de va kört , han tog fattningen , men de va full gas det va nära snödrivorna kan jag säga , efter ett antal fattningar så bröt jag av till skritt sammlade upp han i skritten och försökte där ifrån , och då fick jag även där två riktigt bra fattningar dock orkade han inte riktigt hålla dom mer än tills vi kom på öppna delen för då bröt han ut eller rusade på , men det är en klar förbättring , inga kosparkar och sedan så tog han juh fattningen och de blev rätt galopp , så jag är rätt nöjd ;)

Bara och fortsätta nöta,nöta och nöta

ja nu ska jag ta och krypa i säng kl är juh över ett så vi höres kanske i morgon =)

natt natt

Kommentarer:

1 Elli Caramelli - Rockabilly Love:

skriven

Det verkar ju ändå som det tar sig bra med galoppen.. =)



Ni är jätte duktiga som kämpar vidare <3

Kommentera här: